tisdag 4 mars 2008

Tid, och sånt

För mycket mat, igen! Varför? Vad har hänt med min fantastiska självdiciplin? Den är som bortblåst...påtal om blåst har det snöat här idag, SNÖ. Andra gången jag ser snö i år. Första gången var direkt efter nyår om jag inte minns fel...sen har det varit vår och lite så. Men idag betämde det sig för att snöa.
Det kändes nästan lite svenskt. Ovanpå det lagade am.-Paula en kalops (men kallade det för något helt annat och kokade potatis med köttet), gott men saknade rödbetorna(efter det fruktsallad med typisk am. honungsdressing och en timme senare vaniljglass med körsbär i konjak...Kim sa till mig tidigare idag, när Hennie ville att jag skulle äta alla mogna päroni frukskålen(typ fem stycken) eftersom det var för mkt socker i dem för henne då hon vill gå ner i vikt, att "De vill bara att du inte ska gå ner under tiden du är här" när jag undrade lite stillsamt om de ville att jag skulle bli tjock...HAHA näe tro fan det, gå ner i vikt är väl det sista jag har gjort).


Dagens gulliga saker:
* Miranda-nalle påskchoklad från Kim, naw. Som tack för att jag passade voffsen.
* Paula håller på med ett halsband till mig från Gerard(ja, hon pärlar o grejar. Pensionerad).
* Hennies syster ska sticka en kofta åt mig (fast det hände inte idag...typ några veckor sedan, men fortfarande gulligt).



Det finns så mycket som jag vill göra. Det finns så mycket som jag vill hinna med. Rätt ofta lever jag på framtiden...
Sen ska jag börja träna igen
Någon gång ska jag läsa den och den och den boken
Medan jag är ung ska jag åka till, öh, någonstans dit
Jag ska jobba så jag har råd med allt det där som jag vill göra
Har kommit fram till att det är lika bra att börja nu. I vilken ände? Kanske med alla mail som jag inte haft tid att svara på, ligger efter såå in i hoppsan mycket.


Snart ska jag få träffa min älskling igen, två dagar kvar. Har aldrig varit ifrån honom så länge.
Åhh vad det är roligt att skriva så, särskilt för nya/obekanta läsare som inte vet vem jag pratar om.

Inga kommentarer: