tisdag 11 mars 2008

Dagarna som gått

Fredag
Framåt 5-6 tiden anlände mamma och Payas tillsammans med Elisabeth och co till Enschede. Ett par timmars sömn i "the garden house"(jätte fint litet utehus i trädgården) blev det för Elisabeth med sällskap innan de var tvungna att bege sig till Rotterdam och färjan mot England och Cruft´s.

Elisabeth, kennel Whislewood, tog en massa bilder på kenneln, Gerard, trimmet som jag hoppas få ta del av snart:-)

Under eftermiddagen åkte mamma och jag till Haagse Bos med Payas och Faiska. Faiska är liten, snäll och försiktig; perfekt. Payas tyckte att hon var helt ok och började till och med leka med henne.
Kvällen avslutades naturligtvis med gruppfinaler från Cruft´s.


Payas, Faiska och jag i en av Haagse Bos många allér (varför i hela friden har man allér mitt i skogen?)


Lördag
Vi hade en lugn förmiddag med promenad i skogen, den här gången tillsammans med dvärgen Grietje. Efter middagen gick mamma och jag in till stan och köpte oliver åt Hennie på marknaden. Riktigt, riktigt goda oliver. Påvägen hem köpte vi typiska Dutch kakor till vårt take-away coffie. Lite våffliga med kola mellan, mkt gott. Att vi aldrig äter köp-kakor eller kakor alls kan ha med saken att göra.
På kvällen tittade vi återigen på Cruft´s. Roligt eftersom det var Working och Pastoral grupperna, alla blev genast lite mer engagerade och Gerard sa inte ens att "Cruft´s är som vilken annan utställning som helst". Hehe.



Söndag

Öh...minnet börjar tryta. Vi var i varje fall i Haagse Bos med Payas och Pebbles. Pebbels är för söt, riktigt roligt hund. Glad att ha fått träna henne. Payas och hon kommer bra överens och Payas kände sig så tuff när hon var med...ha.

Efter en alldeles utsökt middag, grillade revben mmmmmmmmmmmmums...har aldrig tyckt om men det här var gott, tittade vi på Cruft´s och den avslutande Best In Show finalen. Underbart med fina hundar. Helt år till nästa gång.


Måndag
Snart slut på det roliga. Vi promenixade lite och efter alla måsten tog vi bilen till en stormarknad och handlade vin och choklad. Albert Heijn (kan jmf med ICA) har för tillfället en kampanj som innebär att man får smurfar (JA VET...hur gammalt känns det inte? De blåa små varelserna med vita mössor var typ ute när jag var liten...) när man handlar för en viss summa. Vi fick två. Sen fick jag en av Hennie så nu har jag tre. Bara 12 kvar, eller 10 om man räknar bort elakingen och katten. (hoppas alla förstår ironin i det hela...)

Jaaag har Smurfina, han med paketet [Paktjesmurf] o han med korgen.

Tisdag
Jaha...då kom Elisabeth o hämtade Payas och mamma, förde dem bort från ett mycket regnigt Holland. Kommer sakna min lilla SKapendåz.
De är i Helsingör för tillfället, inte illa pinkat som man säger i Småland.
Så i eftermiddag har jag uträttat lite undanskymda måsten så som städa, städa och blogga(he). Och kvällen har tillbringats tillsammans med tuggummi, läkerol, frukt, fikon och choklad. I brist på annat socker fungerar både sötningsmedel och fruktsocker.


Inga kommentarer: