torsdag 13 mars 2008

Läget

Väder:
Ok. Växlande molnighet (nu var jag nära att stava moln med å) samt uppehåll. Rätt varmt men väl blåsigt.

Gås:
Två olpockade har jag, en med Quiche och en med Porsche. Min princip är att aldrig fostra andras hundar, det får ägarna göra själva, men frågan är om det håller i ytterligare 3-4 månader om jag ska kunna stå på benen. Rent bokstavligt.

Dräktig:
Loes(bouv), Esra(bouv), Tes(bouv), Dicka(mini) och [Pato](am. schn.) är antagligen gravida. Dicka for sure.

Valpar:
8 ca sju dagarsgamla bouvier från Xsera. Geske har börjat avvänjas (inte för att hon hade något mot det) från sina fyra 6 veckors och Ebby (mini) tar troget men uttråkat hand om sina åtta ca 3 veckors valpar.

Humör:
Svårtolkat. Möjligvis lite uttråkad. Troligtvis på grund av vädret.

Utställning:
Leiden i helgen. Dvärgarna Grietje och Fleurtje(typ) på lördag och Pebbles och Porsche på söndag.

Återkomst:
Elly kommer tillbaka från USA i helgen och finns på plats nästa vecka...äntligen! Blir mycket roligare när hon är här.

Sömn:
Så mycket bättre sen mamma tog med min kudde. Nu saknar jag bara täcket (och lite sängen). Finns ingen annan kudde som min.

Student:
Martin [Maartien] fd. student och nu även fd. volontär har blivit student igen. Så nu behöver jag inte ha dåligt samvete om jag behöver köra med honom (Hennie och Gerard har sagt till mig att jag bara behöver säga åt dem vad de ska göra...så de så!)

Motion:
Cykelträning med Porsche och Pebbles. Walks med dem och the rest. Försöker gå så mycket som möjligt i skogen, passar på vid vackert (läs acceptablet) väder och när tid finns.

Grejs:
Föreningsgrejer på hög nivå för tillfället. Väldigt intensivt och väldigt mycket. Broschyrer som ska tas fram, diskussionspunkter som ska skrivas, anteckningar att kolla genom och inte minst; människor att tjata på!

Kost:
Sallad! Fint salladsbord vid varje middag. Och jag mår så mycket bättre.

Planering:
Hemfärden i april. Vad ska jag ha med mig hem? Vad ska jag ha med mig tillbaka? Hur ska jag hinna med allt jag vill? Hösten ligger änsålänge orörd, låter det vara så ett tag till.

Kväll:
Glass (Hennie behöver plats i frysen...bästa ursäkten jag någonsin använt mig av) tillsammans med klass 9A. Efter valputfodring, intagning av hundar, diskning av skålar och förberedning av mat. Och samtal till jobb-sökande bror. Mailskrivning (JB kommer hit, YEY!!!!!)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har funderat... Vad heter egentligen Holland på engelska? Finns det något mer än Netherlands? Jag tänkte jag frågar dig om detta eftersom att du är proffs =)