lördag 8 mars 2008

Svin fint

Vackra hundar är så underbart. De har verkligen gjort bra TV av Cruft´s, inte töntigt eller något. Riktigt trevligt att titta på tillsammans med hundkunniga människor och ett glas vin.

Idag var det två otroligt bra grupper. Riktigt starka semifinalister i båda grupperna. Bouvieren placerade sig i Working group, självklart med Vanenblikhoeve i stamtavlan.
Kul att få se ytterligare en svensk hund placerad på Cruft´s. Denna gång i Pastoral group med Pernilla Sandström i ena änden av snöret och Alaska i andra. Pernilla hade en verkligt tjusig dräkt på sig måste jag säga. Hade aldrig klätt mig (rosa är inte min grej) men riktigt fit på henne.
Efter de här dagarna har jag spenderat 4 timmar av total koncentration framför TV:n, haha.


Förutom TV tittande har mor och har traskat med hundar och varit i stan. Tittat på marknaden, köpt oliver åt Hennie och tagit take-away coffie(beröm till Burger King för deras helt ok kaffe) i ordets rätta bemärkelse då vi drack det under tiden vi gick hemåt.
Utöver det har vi ätit massa god mat, igen...som vanligt. Dubbelhakorna och bildäcken kommer närmare (jag hör, känner och förstår hur mina anti-fans njuter) och låter sig inte skrämmas av alla walks jag tar.

Nu sömn. För imorron ska jag(/vi) ta hand om alla hundarna eftersom vi faktiskt fick sovmorgon idag. Dessutom ska vi titta på Terrier (heja Sverige) och Hounds gruppen (heja Sverige)och naturligtvis, Best In Show!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, vad kul att Payas äntligen har kommit ner till dej! Själv har man oxå hundbesök, Rutger är här. Nu laddar vi för fulla muggar inför Malmö =)

Kramar på dej tjejen!