fredag 28 mars 2008

Start nedräkning

Igår kom jag på när jag sist kände så här. Det var en torsdag i december. I flera dagar kliade det i halsen och kändes som att jag skulle bli riktigt förkyld men det bröt aldrig ut. Framåt fredag kväll lät jag som Bonnie Tyler. Under lördagen kunde jag inte prata längre, endast väsa och kraxa fram vad jag försökte säga. Söndagskvällen var katastrofal.

Så snälla, låt det vara en vanlig förkylning med halsont den här gången. Jag vill ha kvar min röst!


Idag ska det komma finskt folk hit och plocka upp en av Geskes valpar. Den andra ska stanna kvar. Inom en snar framtid kommer schanuzer-Kima att få valpar. När hon fått sina kommer det vara fyra kullar här, tre olika raser. Om ca 2-3 veckor ska ytterligare tre bouvierkullar födas samt en schanuzer kull. Då kommer Ebbys dvärg valpar vara ca leveransklara och Xseras puppies runt 6 veckor.
Kika in på www.kennelbriedoes.nl, världens sötaste. Helt oslagbara.


Om en vecka, 7 dagar och (24x7)-1,5 timmar, befinner jag mig i Sverige. Det känns ungefär som inför en resa som man innerligt sett fram mot; ett trevligt ställe med sköna människor och roliga aktiviteter. Och vart ska jag? Jag ska bara hem, hem till det välbekanta...mystisk känsla.
Jag längtar, oj vad jag längtar. Tur att Gustavsson och Payas följer med tillbaka och att allt redan är bokat. Annars skulle det vara svårt att masa sig hit igen. Känner att jag vill ta hand om mina egna valpar nu. Träna med mina egna hundar. Sova i min egen säng, stå vid mitt egna skrivbord, duscha i min egna dusch(med ETT reglage för varm/kall vatten vilket leder till: lagom. Inte två jädra kranar), bråka med mina egna syskon, rota i mitt egna kylskåp, använda min egna garderob, promenera med min egen mamma och nu ser jag vilket märkligt ord egen/egna är när man sagt/tänkt/skrivit det för många gånger. Jag ve inte ens när man ska använda egen eller egna...jisses.

1 kommentar:

Anonym sa...

egen-eget = till singular
egna = till plural

Skulle jag vilja säga ;P

Vet precis vad du menar med allt det där...du har ju iaf lyxen av att ha en EGEN (wohahahaha) lägenhet. Kommer fortfarande ihåg de där känslorna när jag kom hem... lyxen av att själv få zappa och byta kanal...slänga sig in i skafferiet och utan att fråga plocka lite här och var och ta slut på nåt gott utan att bekymra sig, att öppna ett kylskåp fult med grejor som faktiskt smakar gott och som man vill ha - och som man lugnt kan ta...gå på toa utan att få frostskador på skinkorna (ja det blir svinkallt i Aus.) och utan att behöva låsa, sova i en skön säng i ett varmt hus utan att ha en värmematta i sängen...there is no place like home! (och ibland behöver man resa lite för att inse det)