måndag 24 mars 2008

Dutch-party!

Förlåt alla som helst inte ha vill läsa sånt här men kommer att göra det ändå (typ mamma).

Sådär ja. Efter cirka 3 h sömn var det dags att upp och hoppa, håret och kläderna stinker rök.
Tur för mig att varken hår eller ansikte såg alltför rörigt ut, nu slipper jag göra så mycket åt den saken:-)

Igår var helt klart en upplevelse värd 5 Euro, vilket inträdet till tältet kostade.
Ett tält som kan liknas vid Svergies öltält. Musik, bar, mycket folk av ALLA dess slag. Fatta vilken förvirrad känsla man får när barn springer runt bland en massa ölglas. För all dricka serverades i platsglas (köptes för särskilda mynt man var tvungen att växla till) och dessa glas var det bara att dumpa på golvet när de var tomma. Det kändes otroligt konstigt att bara slänga något på golvet sådär. Och se andra göra det...
Musiken var rätt kass, typ 3-5 låtar som kan klassas som mer internationella, under hela kvällen...resten var tyskt och holländskt.

Att förfesta är tydligen väldigt svenskt (typ: vi dricker oss fulla innan vi går ut för det är så dyrt ute och då är vi nästan nyktra när vi går hem-principen). Så Kim och jag drack ett par öl innan vi gick ut. Tur för mig att Kims sambos hund bestämde sig för att få påskvalpar så han kunde köra mig 'hem', lucky me...
Kims party-vänner var också väldigt trevliga. Där är en skidresa jag inte tackat ja till än och någon påstod att "Åh, dig kommer vi se igen". Vi får väl se om jag uppförde mig ordentligt;-)


Den här typen av tält har dem en gång i veckan under somrarna, runt om i olika byar. Svergie borde ta efter en hel del av the dutch-peoples beteende och regler.
Aldrig har jag druckit så mycket gratis öl. Aldrig har jag sett vakter så passiva.

Åh just det ja, påskelden var rätt stor.

Inga kommentarer: