onsdag 19 mars 2008

April april

All klåda och störande problem till trots; det har varit en bra dag!

Förutom att jag har fått hjälp med allt städande (och får bossa över två studenten...he.he.he. De som känner mig vet att jag är rätt duktig på att delegera) så fick jag ett paket på posten vid middagstid. I flera timmar efteråt gick jag runt och log jätte stort fast jag inte öppnat det. Det kretsade ett antal frågetecken kring just det men nu vet alla det; välkomna att skicka små paket. Jag blir glad även om det är tomt:-D Tacksamt va?
Innehållet? Vet inte än, påskhälsning är påskhälsning och det är inte påsk förrän imorron.
Förutom mitt lilla paket hade Elly med sig en souvenir från USA där hon tillbringat en månad. Hon tyckte vovven liknade min hund som hon sett på bilderna och visst gjorde den det:-)

Tänk vad lyckligt lottad jag är som kan omge mig av fina människor både här och hemma. Klart att allt och alla aldrig kan vara perfekta men det kunde vara så mycket värre.
Kolla Payas. Best In Show och allt. Haha


Martin och Elly med Faiska, Grietje, Iske och Quincy. Eftersom man inte ska lägga ut bilder på folk fås det bara en miniversion här.

Och här blir det verkligen mini, never ever that my face is going out on the Internet like this...
Elly och jag med samma hundar i samma miljö. Vi roade bilarna som stod i kö på gatan bakom med att försöka få alla hundarna att titta in i kameran. Om bilisterna var roade vet jag inte men tittade gjorde dem.

  • Det har varit väder för månad nummer fyra här idag. Regn, solsken och hagel omvartannat.
  • "Röd dag" säger man inte här även om söndagarna i kalendern är röda. Långfredagen är en vanlig jobbdag.
  • Det går SÅ mycket snabbare att städa ett golv om; en sopar, en våttorkar och en torkar det. Det går verkligen tre gånger så snabbt. Och blir mycket roligare.

1 kommentar:

Anonym sa...

ja det kanske var november? vet inte.. hmmm... men vad tusan du åker väl ganska snabbt igen? trist.. jaja i juni får vi ta igen ordentligt! var ute igår på studentfest.. å skola idag.. Mår inte helt okej nu... men men... kul hade jag!

ha det finfint! kramar