tisdag 18 mars 2008

Haagse Bos-pics maraton


Vår utgångspunkt. Start. Porsche i täten.

Ständigt rodnande och en brännande känsla av att ha legat på stranden i solen ungefär 3 timmar för länge när solen står som högst och ozonlagret nästintill obefintligt. Där har ni det. Gerard tyckte ah you look pretty när jag menade att det var tur att jag jobbar här och inte i en affär eller något annat med lite mer glamour eller service. Men han menar ju att skönheten kommer inifrån såå...
Nu längtar jag tills imorron så jag kan ta min lilla allergitablett. Jag till och med drömmer om min nytillkomna åkomma. I natt skulle jag följa med någon(samma personer som alltid brukar följa efter mig i sömnen, otroligt störigt) på något men var tvungen att vända för jag hade ju glömt mina tabletter som jag var tvungen att ta om jag inte ville bli ful.

Detta tar upp större delen av min vardag. Kan sätta på att även din tankeverksamhet hade kretsat kring samma sak om det brände och kliade i hela fejset. Sablans otur. Behöver jag skriva att svaret på frågan Finns det mal i garderoben är ja? SERIÖST.


Idag var Porsche och Pebbles med mig i skogen på promenix. Mäktig med två riktigt vackra bouvierer i skogen. Till skillnad från Smålands det-blir-en-vit-påsk-väder promenerade jag i vårigt solsken.

Inte direkt en vanlig syn med en flygande bouvier (observera att bildtexten saknar inslag av sarkasm denna gång)


Slagge...


Pebbles först.


Porsche i sitt rätta element, brukshund som han egentligen är menad för.
Porsche försöker hoppa undan för Pebbles som hoppar på Porsche.
Så även om det är en ovanlig syn gör Pebbles det rätt ofta, flyger och hoppar.
Hahaa! Underbart! Det kallar jag att stå mitt i en gyttjepöl.


Pebbles o Porsche i den stenlagda alén mitt ute in the middle of no where. Så mycket ingenstans det kan bli i Holland.


Porsche har kommandot alternativt Pebbles jagar Porsche som försöker fly.

Pebbles poserar framför en udde som tillhör en trädgård till ett hus där jag lätt skulle kunna flytta in.


Påväg mot bilen. Porsche trött.

Nää, scrue positivitet! Jag vill inte se ut som en finnig, coladrickande högstadieelev med grova hudproblem. Kul att studenterna kommer imorron, kul för dem. Blä.

Inga kommentarer: