lördag 22 mars 2008

Månadens skämt

Frosseri...
...nivå: Hög

Typsik holändsk godispåse. Vill man ha lösviktsgodis får man gå till marknaden eller speciella godisaffärer. Det är inte utan anledning Sverige är känt för sitt fina lösgodis kan jag lova.

Mina present påsk-choklad-nall-ägg från Kim.
Mina chokladägg från påskharen (Hennie)
Hahahaa, nu har jag både hjärtklappning och sockerslag. Det mesta är roligt. Inte minst att min favoriserade 08:a kommer med på rekreaktionsvecka i Åre om några månader.
Jag var otroligt dutch när jag var och handlade tidigare idag. Man skulle kunna säga att jag hade allt utom cykelväskorna. Jag betalade jämt (brukar hålla mig till stora pengar så jag är på den säkra sidan), sa [dankevell] och stoppade ner mina handlade saker i ryggan eftersom det är smidigast när man cyklar.
Men gud, roligast den här månaden, om inte hitills i år är kvällens Svar på frågan. Imorron ska jag till Kim och titta på Påskeld och följa med på ett "eastern-party". Jag frågade Gerard om han kanske kan plocka upp mig hos Kim påvägen till utställningen måndagmorgon. Han svarar mycket entusiastiskt att han kan hämta mig på kvällen. Jaja, tänkte jag, alla jag känner hade blivit glada för att köra en kvart tidigare på morgonen istället för att köra och hämta någon sent på kvällen.
I mitt stilla sinne undrade jag hur hans söner gjorde under sin tid. Ikväll när jag hörde mig för om tiderna så tyckte han att "Ah, men jag vill helst gå o lägga mig lite tidigare så om jag plockar upp dig vid 21.30".
HAHAHAAA! Har glöden från förra årets eld ens hunnit slockna då?
Otroligt roligt tycker jag. Lite blont, lite blåögt....och jag trodde det var jag som kom från Sverige?
Transporten kommer lösa sig i vilket fall. Ska bli roligt det här. Det började ju himla kul.
På måndagkväll alt tisdagmorgon börjar strikt diet. Punkt. Det blir inte lika livat.

Inga kommentarer: