torsdag 6 mars 2008

Crufts

Har nyss tittat på resumen från dagens show(Gerard ville se på fotboll men blev, låt oss säga, nerröstad. Alternativt hade ingen talan) ...

Åh jag blir helt sjuk av sånt här!!
Jagvilljagvilljagvill OCKSÅ vara där!!

Yummy vilka vackra hundar. Jag säger bara storpudeln...ah vilken underbar klippning. Men domaren i Utility gruppen gjorde bort sig..pudeln och dalmatinern skulle definitivt varit placerade.
Jag måste erkänna att Toygruppen inte var lika intressant. Kul att Prefix kinesen blev placerad. Och roligt att så många svenskar/svenska hundar/hundar med koppling till Sverige nämndes så många gånger.


Det här var ett bevis på att tiden går otroligt fort när man "har roligt". Eller snarare blir helt uppslukad och insugen i TV apparaten. En timme känns som högst 15 minuter. Ja herreminje...

Blä på England att jag inte får åka dit och visa hund. Både Pommac och Payas har/är kvalificerade eller ja, skulle kunna varit om UKC kunde acceptera att resten av världen har erkänt schapendoes som ras.


Mammsen och Payas är föresten påväg...framme någongång i natt antagligen.
Tänk om vi får se fauve-basset Uno traska in i finalringen på söndag, spännande!!!!! Mer svenskt på BBC2 vill jag se. Hejja Sverige(det är jätte roligt att sitta med en amerikan och några holländare o titta på engelsk TV där de pratar om och visat svenskt...haha, och inget från nämnda nationer).

Inga kommentarer: