måndag 3 mars 2008

Snabbvisit

Jag har glömt att berätta: igår vad jag i Tyskland! För första gången i mitt liv.


Förvirringen är för tillfället total. Det råder någon sorts kaos i min hjärna då människor har väldigt liten förståelse för att jag är här där jag är och inte där jag jag inte är (5MÄF4E: här är där där man är).
Änsålänge har inget allvarligt hänt och om det hade det så skulle jag nog inte berättat det.
Förutom att springa fram och tillbaka pg. av disträ förvirrning har jag lyckats indtroducera valparna till "the wood box"(inte tidningspapper som underlag utan ah just det...trä, på svenska kallat sågspån) där de kan leka utan mammsen, inte permanent änsålänge men det är en start. Har även flyttat och omorganiserat lite i flocken. Uppskattas dock inte av fler än mig och hundarna eftersom det nu blir FÖRÄNDING. Och det är ett farligt ord.
Förutom att ändra på saker(en av mina starkare sidor) har jag städat, städat och städat.
Funderade på skillnaden mellan att städa här och inom hemtjänsten. För i hmtjn kunde jag känna en viss frustration över att en anställning som vårdbiträde mer kunde liknas vid städerska. Då fick jag iaf betalt för slitet. Här jag har inte blivit frusterard eller ifrågasatt varför jag ska städa dittan och dattan. Sen är jag ju rätt bra på genvägar...säger inte mer om det.
Mormor! Lampskärmarna jag tvättade idag blev jätte fina och rena. Inga short cuts där inte.

Däremot hinner jag faktiskt inte med allt varken jag eller Gerard vill att jag ska hinna. Som det ser ut nu tar passning med städa/mata/ut/in och det som hördärtill (diska, byta vatten, fylla på foder etc) så mycket tid att det inte finns utrymme för mer än möjligtvis en kort promenad.


Jag skulle kunnat fota en massa gulliga valpbilder idag och visat. Men min kamera fungerar ju inte. Skulle även kunnat visa bilder från utställningen igår(gillade färskfodersmontern), men jag hade ju ingen kamera och kunde inte ta några bilder.

Jag har fått gigantiskt många mail idag. Ett roligt (haha:-D...ser fram mot "Det här har jag lärt mig abrode-storyn"), fem spam[späm] om något skit i nån stad härinärheten, många fram och tillbaka mail med föreningslivet och ett från Lyx.se. VEM har lämnat ut min email till dem? Jag är lika intresserad av deras medlemsbrev som av Kenzas blogg (brukar läsa den när jag har lust att håna någon. Åhhhåhå..).


Idag såg jag en som stavade Victoria med en tvåa; Vic2ria. Tror jag ska börja med det.

Så Groetjes
Vic2ria (Rozell)

Inga kommentarer: