söndag 2 mars 2008

results Martini Dog Show

Fat and happy efter (för) mycket god mat och dryck(kina mat med ris/nudlar och olika grejs huvudsakligen kyckling och grönsaker samt vitt öl, good stuff). Men efter dagens resultat och bekräftelse så kunde vi, jag, nog unna oss/mig det.

Quiche vann Jougend klasse (orka stava) och uppförde sig exemplariskt på sin första utställning.
Faiska blev BIR och utplockad i gruppen. Hon skulle utan tvekan varit med i top tre, inte super hög standard i grupp ett måste jag säga. Faiska är en väldigt bra tik så där skulle hon placerat sig.

Pepper (visad av moi) blev BIR och fick sina (onödiga) poäng och sitt CACIB. Nu är det bara att vänta på åldern och att ta ytterligare ett poäng sedan är championatet i hamn.


Dagens positiva var utan tvekan att träffa Marcus med co och få prata svenska och snacka lite skit.
För att inte hamna i fel läge köpte jag en tröja. Precis vad jag behöver här; tjock, varm och praktisk. Och för att företaget hade det enda schapendoestrycket som finns. Så nu är jag ägare av en sådan också...rockigt!

Nu ska jag hålla tummarna för att jag kommer upp ur sängen imorron bitti.

Inga kommentarer: