söndag 30 mars 2008

Mitt val vann

Vilken förmiddag det har varit...jag knallade runt i pyjamas ända fram till middag. Nu regnar det men det kan jag stå ut med efter en fantastisk morgon; varm och skön.




Det blir Uniqe som får stanna kvar. Ultra är påväg till Shiphol där hon ska ta flyget till Finland.

Två otroligt lika valpar, det har varit svårt att hitta några skillnader mellan dem. Kim trimmade dem i veckan och vi kom fram till att den ena hade snäppet bättre resning än den andra.
Igår hade jag dem på fältet och jag vet vilken jag hade valt, ställer sig rätt själv och lite bättre bakställ(även om ingen av dem hade ett perfekt bakställ...men å ena sidan är jag fixerad vid raka bakben).

Tror alla har önskat att namnet på valpen som stannar ska vara Uniqe (Ultra...urk. Kommer ihåg när någon satte Always framför en hel kull, jag vill inte ha en hund som heter Always något, inte Ultra och definitivt inte i kombination) men eftersom de är chippade och reggade för länge sedan var det bara att hoppas på att den snyggaste skulle heta det. Och så bidde de...
Kul att Gerard plockade ut samma hund som jag skulle behållt. Känns ju som att jag trots min bristfälliga kunskap på bouvierfronten ändå har rätt hundöga.
Jag har alltid viljat döpa en hund till Uniqe. Ett bra hundnamn, riktigt bra.

Intressant information för alla hundintresserade kan vara att kenneln här, som så många andra, går efter alfabetet och har ett alftabet för varje ras. Alla valpar heter Namn start på rätt bokstav-Moders namn van de Vanenblikhoeve. Det här var en U kull och mamma till valparna är Geske. Och de hundar som stannar behåller sitt namn för enkelhetens skull, de heter som de gör i stamtavlan.

Uniqe heter med andra ord
Uniqe-Geske vd Vanenblikhoeve.
Så nu vet ni det.

Nu ska jag ge Uniqe ett bad, föna henne och sedan ska valpen introduceras i sitt nya hem. Gissa vart...

Inga kommentarer: