lördag 15 mars 2008

Sveriges mest utdragna

Eftersom jag inte har någon att tycka med så får jag väl tycka lite här...för jo, just nu sitter jag och beskådar det som engagerar så många i vårt avlånga land. Känns faktiskt toppen att kunna kunna vara med lite, vet ju att alla där hemma sitter och tittar(jo även du, du och du...).
Det här är helt från grunden eftersom jag inte hört en endaste låt mer än Lasse Lindhs som för övrigt är mycket bra.


- Hovmantorps stolthet Perelli (som handlat på Börjes ahhhhhhhh värsta uppståndelsen i fikarummet den dagen):
Typiskt slager. Så ssssscccccchhhhhhlager-pager det bara kan bli. Med kortkort. Blä.

- Sibel:
*stort flin*. Ser ut som någon från Arn, när de är i Jerusalem.

- Rongedal:
Intetsägande blaha.

- Linda B:
Hej jag heter Linda Bentzing och det enda jag har lyckats med är att få de komersiella radiokanalerna att spela mina mello-låtar.

- Christer
Ah allt skriker verkligen flamingo! Fråga min inte varför. Det enda jag tänker på är hawaiiskjortor och en rosa fågel.

- Amy "Gluggen" Diamond:
Som att släpa in en strippa på ett dagis. Fast tvärtom.

- Sanna:
Må vara hur boring och irriterande korrekt hon vill men här är spektaklets bästa låt. Eurovision var inte mogen för Martin för ett par år sedan, Sanna är lite mer lagom. Och en "vart har jag hört den här den var rätt bra" låt har hon. Dock svårt att imponera på förra årets ESC vinnare.

-Nordman:
Mycket Nordman. Låter sämre än vad det brukar.

-Frida ft Headline:
Åhh gillar!! Men varför ska allt som är mindre dåligt och mer bra ge sig in i Melodifestivalen? Näe.

- BWO:
Från hunk till tönt.
Uäh.


Såg någon när Luuk var hos Robins? Underbart! Han är bara bäst, inte Robin...Luuk.
Det går inte heller att låta bli att både imponeras och tycka om en 22-årig blond spoling som showar helt enligt min humor. Hejja hejja Björn.
Låt oss se hur det hela slutar...det är trots allt nog enda gången i mitt liv jag tittar på Melodifestivalen i Holland.

_______________
Update nr1!
Märks det vart man växt upp eller ? HAHA! Växjö is the shit. Fördelar poäng precis som de ska se ut i en schlager tävling. Och visst var det liiite roligt när publiken buade åt Malmös 12 poängare till Sibel...

_______________
Update nr2!
Amy är bra, otroligt bra. En riktig begåvning MEN som sagt, fel i sammahanget;-)
Haha underbara Björn Gustavsson! Snacka om parodi på allt från Mello, Ola/Danny, Let´s Dance, sig själv, kvällspressen och allt på en gång.
Svenska folket går att lita på. Men de får passa sig så inte smålänningarna blir högfärdiga nu när de (/vi...hehe) VUNNIT två år i RAD.

Inga kommentarer: