lördag 29 mars 2008

Asfalt?

Nästa vecka, ca tisdag-onsdag, kommer våren hit. En riktig brakvår med 20 grader varmt. Och vad gör jag? Jag åker hem till Småland där temperaturen kryper ner till minus tio grader om nätterna. Visserligen skulle våren ta sig hemåt också men det kommer inte på långa vägar bli lika varmt som här.

Idag ska jag åka in till stan med tillhörande marknad och handla lite födelsedagspresenter, några tackförallt-gåvor och gå-bort presenter att ta med hem. Igår cyklade jag från affären med flera liter vätska i ryggan, inte att rekommendera.

Just nu är jag bara väldigt glad. Om ett par dagar ska jag få träffa välbekanta, underbara människor. Tur att jag flyger med SAS, förhoppningsvis kommer det pratas svenska på planet. Igår när det finska folket var här och tittade på en bouviervalp visade det sig att de kunde svenska, inte särskilt otippat eftersom många finnar kan svenska. Vi pratade lite svenska (till Hennies stora frustration) och jisses vad svårt det var. Det går inte att förklara men när jag befinner mig på ett ställe där jag är tvungen att prata engelska och även blir tilltalad på engelska men ändå förstår en aning holländska och sedan helst plötsligt kan prata svenska blir situationen extremt förvirrad.


Låt mig presentera Jim Bakkum, deltagare i Dutch-Idol och tydligen lite av en holländsk hunk.

Elly blev upprörd när jag nämnde att the Dutch-gays kunde liknas vid asfalt(det var inte jag som sa det först men gillar beskrivningen). Jag vet inte om hon gjorde det bättre när hon skickade Jim... Föresten heter asfalt asfalt här med.

1 kommentar:

Anonym sa...

Han ser ut att ha ett "unibrow"!!! (vet inte riktigt hur det ska stavas.. men du vet, sammanväxta ögonbryn ;)
...urk!

/e