måndag 31 mars 2008

Dutch musik i Sverige

Cornelis, men har man gjort svensk folkmusik räknas man inte.
Ärligt talat...hur ofta här vi nederländsk musik i Sverige? Aldrig?

Jag har skrivit om Abba och Roxette som spelas med jämna mellanrum. September håller på att tjatas ut och Mando Diao kan höras då och då. En gång hörde jag till och med Per Gessle som solo. Men att jag skulle få höra Emilia med Big Girl trodde jag nog inte. Igår när jag tog in hundarna fick jag höra Young folks med Peter Bjorn & John. Otippat minst sagt.
Och då ska tilläggas att jag inte tillbringar någon längre tid vid radion, inte den holländska iaf.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjenis V :D

Ett starkt tips från mig är det gamla holländsk bandet Zinatra... ;) hihi
och det är väl också det enda band jag vet som är dutch...

ser framemot din hem-ankomst... hör av dig innan om när du kommer till hufvudstaden :D