tisdag 25 mars 2008

...och på jobbet går det också jätte bra

Irriterad? Jag är aldrig irriterad. Tålamod var den största egenskapen Gud försåg mig med. Tsss.
Att det existerar människor som inte är utrustade med samma typ av intellekt som det jag är försedd med, det är bara att acceptera.
Jag insåg för rätt längesen att snällhet är något jag inte kommer gå särskilt långt på. Av någon anledning känner folk inte för att vara snälla tillbaka mot mig. Antagligen något hos mig som gör det svårt för människor att vilja vara snälla...
Tåls att fundera på. Imorron är sista dagen jag låtsas vara snäll. Hädanefter blir det andra bullar av.
Svårare blir det att ta itu med irritationsmoment Väder. Att det snöar i mars är en sak. Det ser inte jag som någon större händelse. Men att det snöar på blommande träd/buskar, all växtlighet som har eller håller på att slå ut...det är grymt grovt.

Eftersom jag vet att det (även) är doggy-people som läser det jag omsorgsfullt plitar ner, kommer helgens resultat från Leeuwarden international Dog Show.
Mini-Grietje; Bästa tik och BIM, endast en poäng kvar till championat.

Bouvs...
Porsche; vann klassen med excellent
Minx; klassvinnare med excellent samt Bästa hane Reserve (=2:a)
Pebbles; även hon vinnare av sin klass med excellent
Rätt bra med tanke på att det var över 30 bouvierer anmälda.

För första gången har jag möjlighet att visa bilder från när jag visar hund här nere. Min egenhändigt tränade bouvier dessutom. Jag är mycket nöjd med Pebbles, det var roligt att visa henne. Hon ville visa sig igår. Gerard var nöjd med oss (jag har väl aldrig gjort någon besviken?) och insåg att Pebbles är en hund man måste träna med, hon kommer inte att kunna visas av vem som helst. En typisk, envis bouvier.
Tyvärr blir det inga bra bilder i hollands rökiga lokaler. Även om det här var ett mycket trevligt ställe; bra golv(asfalt), en hall med ringar och a lot of benches samt en hall för försäljare och finalring. Kanon...
Titta och njut.
Porsche-Tes vd Vanenblikhoeve, bästa hane
Pebbles-Tes vd Vanenblikhoeve blir genomkänd av den tyska (skallige) domaren (med skinbralls)
Erkänn rätt bra frihandling för att ha tränat i endast fyra dagar??


Behöver jag ens skriva att jag var den enda i klassen som visade min hund själv... Resten tog hjälp utifrån. Suckers!


Lekker!

Inga kommentarer: