onsdag 5 mars 2008

Powerful!

Feeders, det är vad dem är på det här stället. Det är ingen fara på färdet så länge det håller sig under 92 cm. Men över det kommer man in i en gråzon (för att citera rakt av) och om man uppnår 104 cm eller mer är man riktigt illa ute. Som far sa. Vi pratar om midjemåttet. Även "smala" personer kan få en kula på magen;-)

Nog om det. Även om min (hjärn-skadade) hjärna gärna hänger upp sig på vissa saker (hälsa, motion, kost, sjukdomar och saker...saker i konkret form, tacklas oftast genom att förtränga/glömma medan de förstnämda istället ältas) och har svårt att släppa taget.

Idag träffade jag en schapendoes i skogen! När jag parkerat kom det en massa människor från olika håll, jobbigt tänkte jag och satt kvar i väntan på att de skulle försvinna. Då ser jag en liten varelse uppenbara sig på sandvägen* rakt fram. Jag var självklart tvungen att gå ut och hälsa på den och gubben som hade hunden berättade på lite knackig engelska att det var en ras från Holland och att de användes till fårvallning. Övervägde om jag skulle berätta att jag hade en likadan hemma eller avstå...men avstå och samtidigt fråga var hunden är född och vad kenneln heter kändes lite stört.
Det var en fin schapendoes. Helt typriktig hund och tydligen skulle uppfödaren vara mannen som varit med och värnat om rasens framtid för 40 år sedan. Där ser man.
Jag är lite ledsen över att jag inte kunde ta några bilder idag. Dels för schapendoesen och dels för att Porsche och Pebbles var med i skogen, ahhhhhhhhh MÄKTIGT!
Dessa två ska till World Dog Show i sommar och måste såklart vara i toppkondition tills dess. Eftersom jag tycker det är synd (läs tråkigt) att bara cykla med dem kommer jag även ta dem till skogen så de får springa lösa och bygga muskler på fler ställen.
Porsche går, står och beter sig som om han äger världen och Pebbles är även hon otroligt välbyggd och en riktigt bra tik. Att se två så vackra hundar i sitt riktiga element är fint.

Dagens GRATTIS:
* Maja som fyller år !
* Wille som genomfört godkänt anlagsprov i viltspår !

Det var nog allt för dagen. Knappt jag hinner med något länge känns det som. Städar, grejar och håller på mest hela tiden.

Som kompensation för bildtorkan som för tillfället råder:



Fotograf är fader min. Publicerad i Smp för ett tag sen.

Ps. Afterski rom/vatten/smör/brunt socker är inte att rekommendera. Tvi vale.

Inga kommentarer: