måndag 17 mars 2008

Glassiga resultat från Leiden

Lördagen har jag redan avslöjat. Här är söndagens results:



Är det inte självaste hunden som jag matar, tränar, cyklar och tar hand om varje dag?

Stämmer bra det. Porsche 1½ år gammal, blev bästa hane och Bäst I Rasen över 49 andra bouvierer! Och sedan går han och blir trea i gruppen. Grupp 1 som var söndagens helt klart starkaste grupp. Det är vad jag kallar bra start på karriären.
Inte annat än att jag inte kände mig lite stolt när jag stod utanför ringen (trots mina för tillfället hypokondriska tankar som hela tiden bekräftades) och Porsche gjorde så finfint ifrån sig.


Gräbban Pebbles ready for take-off...
Pebbles gjorde också alldeles utmärkt ifrån sig. Hon var anmäld i motsvarande Öppenklass och blev i hård konkurrens trea i klassen. Kanske hade hon placerat sig högre om hon sprungit ordentligt sista varven. Nästa utställning i Leeuwarden om exakt en vecka ska jag få visa henne. Just nu är det nämligen en shit dog...hehe.
Hundvärlden här är som hemma och i resten av världen; liten. Jag känner redan igen flera av människorna(hon med den asjobbiga austr cattledogen, paret där kvinnan har ett hår som det skriker permanent om och visar engelsk staffe, några JH:are och jag som inte ens sett en enda jh tävling, såklart folk som brkar prata med Gerard, "proffshandlern" & crew och några till...), efter bara tre utställningar. Och då pratar vi inte bara bouvier folk.
Leiden var den trevligaste, största och mest välorganiserade (även mest kontrollerande) utställning jag varit på hitills.
Shoppade även lite presenter för min kommande hemresa. Jag kan ju inte bara köpa billig sprit och komma med...så några småsaker till lite doggy-people har jag hittat.



Nu kan jag inte längre skjuta upp sänggåendet. Även om jag helst sitter kvar på ett och samma ställe tills det har slutat klia och jag ser normal ut igen.
Apropå inget så kan min doktor lite norska. För jag har ju en doktor nu.

Inga kommentarer: