lördag 2 februari 2008

Victoria rules the place...

Nu är jag ensam hemma, Gerard och Hennie har åkt iväg och kommer tillbaka imorron kväll nångång. Så nu gäller det att bli lite ansvarsfull, haha.

Idag har jag haft sovmorgon; steg upp när solen sken, löste halva melodikrysset medan det regnade, åt middag (kvinnan kan läsa mina tankar, synd bara att de dränker allt kött, i detta fall kyckling, i vetemjöl...gott men verkligen onyttigt), cyklade in till stan när solen sken och kikade runt på marknaden och i stan (VEM VILL KOMMA HIT OCH SHOPPA MED MIG?).
Nu återstår intagning av hundar och lite passning av minisarna. Det blir nog film ikväll, har inte tittat på den som Sofia skickade. Sen har jag hittat en klockren blogg som jag läser från början, har läst personens krönikor innan och det är riktigt bra. Bloggen är minst lika välskriven.


Och en sak om the Dutch people, här har man vigselringen på höger hand. Är det jag som missat något eller skiljer sig inte det här åt?
Och ett och till; igårkväll följde jag med Hennie och Gerard till ett Gardencenter (kul fredagsaktivitet va?), typ som Plantagen men det här är SÅ mycket större. Har innan reagerat på att blommorna, framför allt orkidéerna(under 10 Euro för jätte fin), är så billiga men blommor är verkligen super stort här. Och super billigt.

1 kommentar:

Anonym sa...

shopping? eh JAAAA tack det tackar iaf inte jag nej till, jag har SLÖSAT bort pengar denna veckan men inte på något bra.... smink-å så det vanliga när det gäller mig (HÅRSAKER) samt två snöhalsband som peppning för att jag är såååå duktig m träningen! men hmmm behövde jag verkligen två asdyra halsband????


Kram Saea