tisdag 26 februari 2008

inför World Dog Show

Vad jag har saknat en fina, underbara, mysiga, väldoftande, tysta, lugna småländska skogen. Idag fick jag uppleva något liknande. Fick lukta på skog för första gången. Vet inte varför skogarna här inte luktar riktigt skog, antagligen inte tillräckligt stora.
Förutom en skogstur i regnet (känner mig som en redig jägare med mitt pro.regnställ, meningslöst att känna sig som det här eftersom det uppenbarligen inte finns något vilt(förutom fåglar har jag sett en överkörd ekorre och några park-kaniner och harskit)...men det håller mig torr och jag känner mig svensk i det) har dagen varit rätt pissig i ordets rätta bemärkelse.
Regn + regn + hundar inomhus ->kiss = städa. Full rulle hela dagen verkligen...var så trött att jag höll på att somna bland det kissiga, strimlade tidningspappret när jag gav valparna mat. Fast jag hade fortfarande regnkläder på mig. Och sen badade jag och Kim två bouvierer tillsammans så jag hr inte kiss på mig, om någon undrar.

Ikväll har jag försökt skicka iväg lite viktiga mail men se de gick inte eftersom Gerard har problem med sin dator och hade redan när jag kom. Så han installerar virusprogram o håller på, eller vet nog inte riktigt vad han gör..:-S På något vänster blockerar det iaf min dator ibland. Så istället för att få mail ivägskickade gjorde jag Dagens Mogna sak och hjälpte Gerard att boka rum till WDS i sommar. Det har varit väldigt svårt att övertyga dem om att det verkligen inte finns några boendemöjligheter som tillåter hund kvar vid den här tiden. Nu har han rum i Norrköping och det är väl inte helt fel. De har haft lite svårt att hitta något bra alternativ så nu rin gde jag och bokade åt honom (Vad härligt det är att göra en normal grej och få prata svenska! Även om Norrköpingsborna har en dialekt som mer kan liknas vid talfel). Det är en bra stad, Norrköping. Han vill att jag ska hjälpa honom under själva utställningen men det vill SKK också, vi får se vem som drar det längsta strået;-)

Jag har en sak till att säga. Men det får bli ett annat inlägg. Två inlägg blir det nog, fast inte nu. Nu måste jag sova.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ho ho ho, vad härligt att få vara i Holland! :-) Hoppas att det är givande och trevligt... fastän de inte har någon riktig skog... fastän de inte pratar svenska... fastän det regnar och är pissigt. ;-)
Må så gott!