lördag 16 februari 2008

Ljus på min Stig...

Jag skrev några jätte bra rader nyss men sen kom Gerard och knackade på och började prata om en tvådagars utställning helgen efter Martini Dogshow(som är första helgen i mars) så nu kommer jag inte ihåg varför jag skrev det eller vilken poäng det hade. Förutom frågan om jag ville följa med på utställningen undrade han vad han skulle anmäla, vilka frågor.
Bland annat ska Pebbles och Grietje visas, kul med tanke på att de behöver lite mer träning och arbete inför...något att jobba mot!

Det blir en hel del utställningar i vår. Redit rrrooligt för att ta det på ren småländska. Ännu roligare blir det om jag får med mig Payas ner. Mor, lilla mor, ska köpa en flygbur och idag försökte vi boka in honom på samma flight men se det gick inte. Vi måste vänta till måndag med den saken. Hoppashoppashoppas det finns plats.

Idag har jag städat inne hos mig, cyklat, skickat vykort, promenerat, löst melodikrysset (med pappas hjälp, hur kunde jag inte kunna Bertil Boo...Sången om Stig har jag ju hört många gånger!), lekt med Quiche, cyklat lite till, ätit, tvättat håret, bäddat rent och nu ska jag vänta på den inte så snabba tvättmaskinen ska bli färdig. Och titta på Om ett hjärta, sista delen. Tydligen var det någon studie på 90-talet, känns lite irrelevant att titta på något som inte är aktuellt. Ah, jag ska äta något onyttigt också, så jag kan vara riktigt anti-slim lagom till hemkomsten mitt i sommaren.

Imorron har jag sovmorgon, nice! Då ska jag njuta av den underskattade känslan av rena lakan.

Här ser ni ett exempel på ett riktigt bra schanuzer huvud!
Tillhör Pepper.

Inga kommentarer: