onsdag 27 februari 2008

Dagens tre ting

  1. Skadad. Handikappad. Sårad. I´m hurt! Jag har bara väntat på att det skulle hända. Bouvierer är farliga djur, särskilt de mesiga och lite blyga. Varje morgon väntar jag på att någon ska fälla mig rakt in i stuprör, hoppa mig i knäväcken eller något annat förödande. Idag hände det, det som inte hänt på många, många år (men som jag har väntat på sen förra gången det hände...när det nu var). I blame it on Kim, hon som valde hund åt mig;-) Iske, jag och Faiska skulle ut o traska en runda och som alla andra icke koppelvana-vallande hundar byter hon sida bakom istället för att gå framför. Försökte hålla henne vid sidan men i ett svagt ögonblick gjorde hon om det och plask låg jag där. Skrattretande nog åkte en unge rollerblades en bit bort och såg allt. Höger knä och handflata kommer bli vackert blåaktigt, likaså vänster höft. Däremot klarade sig inte vänster knogar undan med bara det, för tillfället befinner det sig en smärre blodutjutelse under skinner som fortfarande är helt. För övrigt rätt uppskrapat och fortfarande blodigt. Ojoj vad det rann, allt var väldigt chockerande och jag kunde verkligen inte låta bli att skratta men när jag såg blodet var jag tvungen att gå runt dammen innan jag gick tillbaka för att hålla tillbaka ångesten(tänker på uppskrapade sår och annat som fick upplevas på Kvarnis, hua...blod under okontrollerade former alt. blod från mig själv är förenat med yrsel). Det var ett långt utlägg om något litet. Men det var stort, att bara falla sådär...ha.


  2. NÄSTA HELG KOMMER MAMMA OCH PAYAS HIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pusspuss:-) Stort jätte tack och lycka till(!) till Elisabeth, kennel Whistlewood som ska till Cruft´s med vackraste basset-Uno och då låter mammsen o Layye lifta med dem neråt.


  3. Batteriet eller laddaren till min kamera vägrar att fungera. Bara sådär. Så nu är det lite krisigt...vad ska jag göra utan kamera? Det går inte. Se om mamma kan fixa med en ny ner hit annars vet jag inte vad jag ska göra...en kamera tänker jag inte vara utan. För jäkligt att jag inte kommer kunna fota i helgen. Hundutställning o allt. Bajs.

Inga kommentarer: