fredag 1 februari 2008

Enschede stad

Quiche och jag tog en liten stadsvandring i eftermiddags. Det var trevligt, rätt mycket folk på stan och vädret var ok(jämfört med tidigare). Quiche uppförde sig mycket bra, första gången jag har med honom på stan och för att inte ha fyllt året än så gjorde han bra ifrån sig. No problems där inte.

Tränade lite utställning med Pebbles i samband med cykelturen och hon har kommit till den gränsen när hon bara kan bli bättre genom "riktig" seriös träning, nästintill finslipning. Alltså kommer hon kunna göra entré i ringen utan några som helst bekymmer! Den riktiga träningen kräver lite mer avancerade förhållande än vad jag har tillgång till här. Men hon kommer växa in i rollen som utställningshund med tiden...tid är viktigt. Gerards största "krav" var att jag skulle kunna ställa upp henne, stacking her, och det är inga problem nu...med mig. Jag skulle nästan våga lova att jag inte skulle ha några problem med att visa henne (naturligtvis beroende på omständigheterna, man vet aldrig vad som händer innan, utanför ringen...) men något annat kan jag icke lova.


Igår bestämde jag mig för att göra en shape up på min karaktär som har försämrats betydligt här (saknar att träna på riktigt, saknar, saknar, saknar....). Hennie lagar alldeles för mycket god mat och det blir alltid för lite grönsaker. Från att äta sallad som huvudmåltid flera gånger i veckan till att endast äta sallad som tillbehör nån gång då och då, skillnaden är markant.


Tog lite bilder i stan idag. När jag tittade på bilderna slog det mig hur otroligt mycket cyklar det är överallt. Det känns så naturligt när man är mitt i det.



Die Kirche (swq kommer rätta mig...) igen. Medelpunkt och frontfigur.
Marknadsplatsen mitt i centrum, typ...tomt denna dagen. Kul är den enormt stora skillnaden från torget i Växjö. Klart att det här är större men här står försäljarna och skriker mitt emot varanda (KÖP TOMATER ENDAST XX KILOT! Nästa mittemot lite högre: KÖP TOMATER HÄÄÄR, BILLIGA TOMATER!)
Hit kommer man om man tar tåget till Enschede. Endast 4 plattformer så vitt jag kunnat se, simpelt ju!

Inga kommentarer: