måndag 18 februari 2008

Schapendoes on the way

Den 14 april flyger jag definitivt inte ensam tillbaka hit. Både Gusten och Payas kommer att följa med. Min fantastiska mor har både beställt en flygbur (så vi kan göra om det här...hehe) och bokat in honom på samma flight.

Nu måste jag bara be Gerard hjälpa mig att anmäla honom till utställningarna. Sen hoppas jag att Payas håller fast vid sitt nuvarande beteende, det var ju faktiskt inte förrän i maj förra året som jag kunde börja visa honom igen. Men han har bara blivit bättre och bättre. Förhoppningsvis har jag en glad, snygg schapendoes att visa upp för holländarna. Kanske vi till och med stöter på några släktingar...får nog plugga på lite stamtavlor innan. Det är inte min starka sida.

Nu när jag ändå skriver om schapendoes kan vi ju ha en liten Språklektion. Schapparna kommer ju från Holland (/Nederländerna) och därmed måste jag uttala det korrekt. Om jag säger [chapendos] här så fattar de inte vilken ras jag menar.
Schapendoes --> [SCHtApendåz]
Well, now you know.

Inga kommentarer: