fredag 22 februari 2008

Småländska hälsningar

Igår var det tyst här, uppenbarligen. Igår var en dag när jag hade fullt upp hela tiden. Vid 19 tiden var jag så trött att jag ville bara sova. Men det känns inte sunt att vänja kroppen vid mer än 8-10 timmars sömn varje natt så jag kämpade mot JohnBlund ända till tio. Jag har nog inte tittat så här mycket på SVT sen Bolibompa-tiden, haha. Svt.play kan varmt rekommenderas för de som inte orkar göra något vettigare.


Vid middag idag kom Gerard med snigel-post till mig. Postat till
Hondenpensionen
Miss Victoria Rosell
med adressen skrivet på dator. Hade verkligen ingen aning om vem det kunde vara... Det visade sig vara en hälsning (eller lite bloggande...hehe) från min kära farmor och farfar! Det var verkligen roligt att få något konkret, jag lever i en extremt virtuell värld och kommunicerar bara genom dator och ibland mobil med "hemma". Det var mycket uppskattad, och skönt att höra att de mår väl och är ute o dansar som vanligt:-D


Iske har verkligen gjort framsteg! Hon är mycket lugnare nu. Konstigt vore det väl annars, när hon är med mig nästan hela dagarna...
Iske var med på alla promenader idag, men lika pigg på den sista som den första. Dagens sista promenad gick jag med Kim när hon slutat jobba. Vi var i en skog där det idag (på grund av blåst och lite regn) var väldigt lugnt och folktomt. Alla här är verkligen super trevliga, Kim likaså. Hon är mycket duktig på engelska och även duktig på att snacka, haha(med det brukar jag också vara, om jag inte behöver prata engelska...inte kasta sten i glashus). Jag märker att jag efter ett tag måste anstränga mig för att hålla koncentrationen uppe och faktiskt "förstå" vad folk säger när de pratar om något en längre tid.

Det här "huset" har jag knallat runt i några dagar. Eller i skogen runt det. Hade inte tackat nej till att bo där...egen uppfart med alé, egen damm, egen bokskog som trädgård, egna små åar som vallgrav...

The american dog [Pantou]. Galen i fåglar! Undrar om de har fåglar i USA...ser inte ut som att hon har sett några innan i varje fall.
Några saker:
-Man har inte lyset på bilen på när man kör här under dagarna. Det är mycket frustrerande, svårt att se skillnad på parkerade och körande bilar.
- Det ska bli jätte kul att Payas kommer hit. Det känns som att det är meningen att vi ska spendera lite tid i Holland tillsammans.
- Jag har fortfarande problem med tålamodet. Innan har jag trott att det är mor min som har fel, jag är visst utållig. Nu har jag kommit fram till att hon har rätt (Äh nu kan jag detta nu vill jag göra något annat)
- Jag är lite trött på den typical Dutch-soppan. Men nu dröjer det tills vi ska ha den igen...
- Det visas Wallander på TV här. Holländarna älskar allt som har med Sverige att göra (oh b e a u t i f u l country); film, mat, natur, musik...
- Växjö är nästintill omöjligt att säga för en holländare, som sjuksköterska ungefär. V blir till F och Ä till A och Ö till O...XJ till typ X J och inte sj...[Faxjo]. Om de ser det skrivet, annars blir det med Vaaa (uppehåll) sccchhhoooöö. Kul. Säkert lika kul har de åt mina SCHR.
Så efter ett långt och osammanhängande inlägg är det nu dags för sängen. Magen ska få vila efter en god kvällsmat bestående av Wraps (har lovat Hennie och Gerard att laga lite svensk husmanskost åt med en gång...TACOS, naturligtvis) och onyttigheter efter det.
Welterusten!
som man säger här. Typ God Natt...

Inga kommentarer: