söndag 17 februari 2008

...

Idag skiner solen. Jag har nyss ätit jätte god mat. Allt är tvättat, städat och undanplockat. Behöver inte göra särskilt mycket idag eftersom det är söndag. Hundarna är ute och njuter av vädret.

Och jag är uttråkad. Japp. Jag har drabbats av en tristess utan dess like, kunde inte ens komma på en vettig rubrik. Jag längtar efter att göra något redit och slippa från känslan av likgiltlig- och uppgivenhet. Idag skulle jag vilja åka till stan och äta glass och gå runt Växjö sjön i trevligt sällskap, helst i det här vädret. Då skulle vi nog börja vid simhallen och ta vänstervarvet, sträckan vid Teleborg är så tråkig. Kanske hade vi stannat vid Linnéparken och suttit i solen en sund.
Ja det är sannerligen bra att få lite perspektiv på saker och ting. Om någon frivillig känner sig manad att göra något liknande i Enschede så hojta. Gärna någon svensk, hade varit skönt att få prata svenska.
Är också i stort behov av pengar. Helt apropå.

Imorron får jag veta om bejb får plats på planet. Hoppas verkligen det, hade varit härligt att få ha honom här.
Och om några veckor kanske la familia kommer och hälsar på. Tiden går så fort så fort...gäller att göra det bästa. Nu.

Promenix runt sjön i slutet av mars förra året, med systeryster och bejb.
Underskattat: Trevlig helg-hälsningar. Och Ha en bra vecka. Ungefär lika underskattat som Amanda Jensens Do you love me är överskattad (skrota!).

Inga kommentarer: