lördag 23 februari 2008

Blåsigt

Så var det lördag igen. Jag har haft sovmorgon och steg upp lagom till Melodikrysset med Anders. Det var inget super knepigt kryss han fått ihop idag. Löste faktiskt alltihopa, undantag från en fråga där Sofia bekräftade svaret (the REAL group...hm, dåligt av mig). Var tvungen att kolla med pappa som löst krysset på jobbet eftersom han inte kunde mala kaffebönor hemma på grund av att de inte har någon STRÖM. Eon är inte särskilt skickliga...klantiga uttalande gör de också. Känner för alla strömlösa där hemma, det går inte att förstå hur det är att vara utan ström i flera dagar om man inte varit med om det. Fast många klarar sig nog rätt bra nu efter Gudrun, vedspisar och elaggregat som grejar det mesta.
Här i Holland stormade det rätt bra igår. Det är fortfarande lite småvindigt men inte så farligt.


Idag står shopping på schemat. Goda, något nyttiga, onödigheter att fördriva kvällen med, hehe. Ska se om jag hittar vägen till Zuid från ett annat håll, C1000(ungefär som konsum/ICA) där har en riktigt fin grönsak/fruktdisk; sugarnaps, soltorkade tomater, oliver, minimorötter, fikon, diverse olika frukter....
Sen brukar väl mörk choklad och nötter slinka med, gott!
Först ska jag kolla så att alla hundarna är OK och att alla har vatten(Gerard glömde visst kolla det i morse, hehe). Sen bär det nog av mot skogen och Zuid med Iske o Grietje.


Ibland skummar jag genom bloggen för att se hur det jag skrivit ser ut. Jag inser nu hur ofta jag använder ordet verkligen. Jag ska verkligen försöka att inte överkonsumera det men det är verkligen svårt för det är dett verkligen ett bra ord.

Inga kommentarer: