onsdag 20 februari 2008

Showtraining

Uppdrag Iske går redan framåt. Det är kul att se och känns väldigt bra för min egen del. Iske ska visas på Martini Dog Show och om man är dvärg och ca 15 månader finns det inga ursäkter för uppförandet, då räknas man som vuxen.
Alla hundar här är vana vid hantering, stå på bord och så vidare; Iske likaså. Men hon är FÖR MYCKET hela tiden. I måndags på hundklubben tykte Gerard Ahh vi har bara nån utanför som kallar på henne och visst är det en lösning. Hon står ju snyggt för sig själv men det är verkligen inte handling. Nu tror jag att jag har hittat lösningen för Iske och kommer jobba vidare fram till utställningen. Det ska icke behövas någon dubbelhandling(!), vilket faktiskt kändes som en lösning i måndags.
Hoppas att jag kommer ihåg det när (/om, pepparpeppar) hon går och står snyggt.
Jag har visat otroligt många dvärg schnauzrar; valpar, vuxna, uppfödrargrupper, vana och tränade, nybörjare, osäkra etc. Jag vågar påstå att det faktiskt är den rasen jag har visat mest av alla raser och även den rasen jag alltid lyckats med. I måndags med Iske var första gången jag möter en dvärg som är så "för mycket" att jag varken kan få den att gå eller stå ordentligt. Inte för att hon inte kan utan för att hon bara är för mycket...

Nästa helg kommer vi se resultatet:-)
Och nästa helg ska jag få prata svenska! Haha, Marcus kommer bli sönderpratad, det ska bli KUL att få träffa svennisar!

Inga kommentarer: