torsdag 14 februari 2008

<3 Amerika


Dagens...

vädrer -tråkigt
sysslor -nu är här i vilket fall rent
guidning -mkt trevlig, kaffe och non-doggy...välbehövligt!
besök -uppfödare från staterna som har med sig en dräktig hund (hon pratar jätte fint och har jätte fina naglar och sa Oh My flera gånger)
ros -nope, inte fått någon. Men morfar och några till skickade en kram:-).
middag -kinamat, jisses! Jag känner mig som Ebby...pust.
Ebby, dräktig som få. Ser ut som att hon ska explodera bara man petar på henne...valpar flygande i hela rummet.
cykel -åt skroten med den gamla. Den skrek och dummade sig så nu cyklar jag på Hennies german bike istället (men jag måste vara försiktig för den har fotbroms). Vilken cykel alltså, nästan så man skulle kunna sova på den.
ironi -tveklöst väldigt rolig(i stan konstaterar min guide And today it´s Valentines day Jag: Yes bluddy American shit. Och det första vår amerikanska besökare säger vid intaget av kinamat är "Oh Happy Valentines day everybody" på perfekt amerikanska, hehehehe.)
Vilken sammanfattning. Och här är några foton från gårdagens walk i skogen. Hittade alldeles själv till Zuid och skogen och var så stolt där jag körde omkring på en holländsk väg, lyssnade på tysk radiokanal där det spelades Mando Diao. Sen när jag skulle hem var det vägarbete vilket innebar att jag, som är van vid Vägverket och få allt serverat, fick tolka och tänka själv. Det inkluderades några minuters ångest och tog väldigt mycket längre tid.


Quiche och Grietje
Grietje

Grietje

Inga kommentarer: