måndag 18 februari 2008

Påsktraditionen bryts

Då var veckans första dag snart slut. Det har varit en innehållsrik dag som gått av bara farten.

I eftermiddag har jag varit i trimmet med Kim som visat mig trimning på en schnauzer. Hann trimma en stor del av hunden faktiskt, med bra resultat, innan Kim var tvungen att ta över så den blev färdig rätt sida om dygnet...he.
Ikväll var Gerard och jag på dogschool med Pebbles, Quiche och Iske. Iske kommer behöva mer träning innan utställningen om två veckor, väldigt mycket mer träning, hon är på tok för exalterad och "på". Utställningsträningen var lika seriös som förra gången, undrar om mannen som "håller i den" någonsin har varit på utställning... Men det är trevligt att komma ut i en annan atmosvär även om den här klubben inte är särskilt seriös.


I Holland firar man inte första maj. Men på valborg (Queens day här) är man ändå ledig och har men massa fester och grejer för att förra drottningen fyllde år den dagen. Det jag ville säga var att här har man en påskeld istället för majbrasa, tydligen också festligt o trevligt. Kim frågade om jag hade lust att följa med på en påskelds-fest de brukar gå på, haha gissa om jag ville...
Det blir första påsken sen 2002 jag överhuvudtaget 'firar' påsk. I sex år har jag tillbringat långfredag och/eller påskafton/påskdagen på ett tåg och timmarna därmellan på Älvsjömässan (men ack så trevligt! Shahkaela, mormor, moster Mia med kusiner, Sanna, Marcus, Ante, Elisabeth, Märta tack! Jag har haft finfina påskar!).
Det här ska bli kul. Dutch-påsk på engelska. Sehr spannung ja. Ska bara se till att få morgonen dagen efter off, annars blir det nog inte riktigt lika festligt.

Inga kommentarer: