tisdag 5 februari 2008

Skitväder

Dagens fråga på smp.se:
Mår du bättre när solen skiner?

Ärligt talat! Fast det kan vara en relevant fråga till de boende i Växjö. För bor man i Växjö kan man inte räkna med många soltimmar om året.


Med en konstant rinnande näsa, vilket leder till återkommande snörvlingar, och frysna fingrar försöker jag ta mig genom den här deprimerande gråa dagen. Det brukar bli bättre väder framåt kvällen så jag lever på hoppet. Hoppet -det sista som lämnar människan!

Dessutom är jag lite upprörd över hur människor kan vara så känslokalla alternativt dumma i huvudet. Varför skaffar man en TV? För att titta på den. Varför skaffar man en bil? För att köra med den. Varför skaffar man en hund? För att lämna bort den när det inte passar...varför förstår inte människor att en hund mår minst lika dåligt av att lämna sin trygghet som människor gör. Hundarna kan man dessutom inte förklara för varför man gör på ett visst sätt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Om det är till nån tröst Victoria så kan jag berätta att här är det också skitväder...:( snöade i helgen men nu är det bara halt, urk! Jag ska försjutton köpa en moppe eller nått o åka ner och hälsa på dig :D o så kan vi ta någon trevlig promenad och kanske plocka lite svamp :P hahahaha

kramiskramis
/E