torsdag 22 maj 2008

Värsta valpfarmen

Vad mycket foton jag tagit här nere. Det är inte klokt...jag har snart fyllt ena hårdisken med enbart foton. Säger inte så mycket för den oinvigde men det är mycket kan jag lova.

Här är en liten valptitt. Endast bouvierer denna gång.

Bouvierer var det ja...eller newfoundland?
Idag tog Elly och jag oss en tur till marknaden vid köpcentret Zuid.

Igår var jag förresten och hälsade på hos Elly. Vi tog valparna (de äldre) och vandrade runt i hennes kvarter. Hon bor i ett typiskt holländskt radhus med familjen och två katter. Jätte fint runtomkring, precis i utkanten av södra Enschede nära till skog och åkrar.
Jag har redan stött på hennes äldre, nygifta bror och träffade igåf hennes yngre rödhåriga bror som är lika gammal som O&S och är helt in för Sverige. Han läser till och med svenska i skolan...hehe. Kul.
Jag, Unique och Vega miljötränar. De var så duktiga så.

Alla valparna ute på fältet för första gången. Tror de är cirka 5 veckor allihopa.
17 stycken från tre olika kullar...lite att hålla reda på. Självklart märkte vi de olika kullarna och det var inte långt ifrån att jag satte samma färg på mammorna...men antalet skiljer sig åt så det behövdes aldrig.

Nytrimmade och fina:-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Gaaaaah! Längtarlängtarlängtar! Undra hur många puppisar jag har med mig hem:P