tisdag 13 maj 2008

Nytt under sola


Titta noga och se mannen på cykeln lååångt fram. Payas posar lite i förgrunden. Mannen pratade jätte länge med oss innan han cykla vidare. Vi gick och gick och han cyklade bara med o pratade o pratade. Han gillar både hundar och katter och hade någonting med något kattslag som om man vande den vid människor en enda gång så skulle den alltid vara vänlig, inte som med tigrar/lejon eller vanliga katter som kan vara opålitliga, nejdå. Och sen var det viktigt att sätta gränser och så med hundar. Men samma för barn. Jisses, vart får folk allt ifrån?


  • Jag ska göra en minibok med Hennies mat.
  • Jag ser fram mot World Dog Show i Sthlm.
  • Vi har haft underbart sommarväder här, verkligen supersommar. Nu går det mot kallare och våtare tider igen.
  • Geske bouvieren har växt och gått från gravid-idiot till superrolig och trevlig. Vill ha(på låtsas).
  • Konsekvent som jag är...traditionen fasthålls! Midsommar firas även i år på underbara Österlen.
  • Idag har jag msn:at. Ena gången hysteriskt skrattframkallande och andra gången fnissigt seriöst.

    och

  • Den 8 juni liftar Payas och jag mig hem till Zweden med familjen.

    En punkt som kanske borde förklaras lite eftersom det faktiskt blir tidigare än planerat. Varför? Enkelt. Billigast och enklast för alla. Kan jag dessutom styra det så att vi kommer hem efter tolvslaget har jag varit borta exakt 6 månader. Kul grej.


    Sen har jag lite till som jag måste få dela med mig av:-)
    Men det kommer...det kommer.


  • Soluppgången midsommar 2007 på Haväng...juvlit ställe.

1 kommentar:

Sara sa...

Åh har du varit borta så länge, det märks verkligen.. Men snart kommer du hem å då ska vi fira =)

JA, jag minns midsommar, trevlans!