lördag 24 maj 2008

Sätt på pannan mor

Lite bilder från en dag förra veckan när några av doggsen tog sig en simtur.
Påtal om inget så har Holland ingen allemansrätt. Man får inte avvika från stigen...

Blött

Unique

Igår när jag var ute och slö-gick i skogen (powerwalk och huvudvärk går inte ihop) kom Wilmars fina version av torparrock över mig...
"Ja ja ä tåpare ja å ja ha att så bra
Ligge på såffan fö så ska de va
Å gräset de växe, å grödan den gror
Sätt på pannan mor, sätt på pannan mor

Håhåjaja, håhåjaja
Hörr va de blåser i träna ida
Håhåjaja, håhåjaja
Va de blåser i träna ida"
Haha! Minnen...

Jag har länge aktat mig och vägrat att bli beroende av (den tunga) drogen Kaffe. Det gick ju sådär att avstå och samtidigt jobba på ett äldreboende.
Jag hade i varje fall saker och ting under kontroll och drack långt ifrån varje dag. Dessutom lärde jag mig uppskatta svart, fint kaffe och satte värde på en fika med kaffe.
Nu? Efter att ha druckit två koppar (=1mugg) varje förmiddag i alldeles för lång tid är jag fast. Huvudvärk och trötthet är statusen innan första dosen är intagen och om det hoppas över någon dag blir det inte roligt...

Skit också.

2 kommentarer:

Sofia sa...

haha, den där Wilmar hade jag velat träffa =P.
Men gud, ja har inte tänkt på de där med trötthet innan kaffe, jag tycker ju bara att det är så himla gott att dricka =), men kämpar för att inte göra det till en redig vana, vilket är svårt när mormor elr mamma frågar om ja ska ha en kopp hela tin. Jag får välja mina tillfällen väl om jag säger så.
Men däremot var jag mkt trött och har varit hela dan, ända tills jag drack en pepsi! den gjorde min dag!
Puss

Anonym sa...

Det där känner jag igen...kom på mitt cocoholic när jag var i öknen på safarin utan coke i ett dygn...jag hade sån grym abstinens och blev pissur på mig själv att jag fastnat i coke-träsket...jag som lovat mig själv att aldrig hamna i kaffeträsket...så trillar jag dit på coke. Nåväl, kan trösta dig med att man är symptomfri på en vecka om man ger sig fasen på att inte ge efter för abstinensen.