onsdag 28 maj 2008

Något jag saknat del ??

Att ha punkten sova på en lista verkar lite patatiskt och orealistiskt (för att inte säga fjortisaktigt eftersom det var(ÄR???) stående svar från högstadieeleverna på lärarnas fråga "vad ska du göra på lovet") men om jag får göra en utveckling av begreppet tror jag att man får lite bättre förståelse.

Varje natt hör jag hundar som skäller. De skäller på kvällen när jag somnar och de börjar så fort mitt alarm ringt. Alla är vi olika och i nuläget behöver jag cirka 20-30 minuters snooze för att kunna klara av att stiga upp. Föreställ sig själv att lyssna på skällande hundar i en halvtimme (nej, det går inte att stiga upp med det samma).
Jag tror ärligt talat inte att jag har sovit på riktigt sen jag kom hit.

Sen har vi det här med att sova närsomhelst varsomhelst.
När jag kommer hem ska jag utnyttja möjligheten att somna i soffan vid 18 tiden för att vakna en timme senare och gå och lägga mig. Istället för att slumra till, vakna och upptäcka att det banne mig är hundar som ska in, valpar ha mat och skit städas när man vaknar några timmar senare.


Sovmornarna tänker jag inte ens nämna.
Underbart, oslagbart.

Pays tar sig en slummer på vägen han. Klyftigt.
En rolig sak är att folket här påpekade för mig att det faktiskt vore bättre om jag steg upp direkt när klockan ringde. Jag försökte förklara att det är helt omöjligt om jag inte då får kliva rakt in i duschen vilket inte tjänar något till tidsmässigt. Men de själva hade ju det såå lätt att komma upp på morgonen.
Då sa jag Ju äldre man blir...

1 kommentar:

Anonym sa...

Sova är nog det BÄSTA jag vet: ) Du är saknad!