onsdag 21 maj 2008

Blond, blåögd, smal och...lättfotad

Det svenska idealet i Holländarnas ögon härjar runt på dutch-varianten av Facebook:
DJ Ida på Hyves.

Där kan man även lyssna på Idas första EP som spelas på radiokanalerna här om och om och om igen.
Det roliga var att jag stod och irriterade mig på en technolåt i morse. Kim lyssnar alltid på samma radiokanal när hon jobbar och som allt annat komersiellt är det väldigt mycket snack och reklam på morgonen. Som om det inte skulle vara nog att behöva lyssna på den nederländska motsvarigheten till Adam och Gry eller varför inte Rix Morgon Zoo spelas samma låt flera gånger (precis som dagen innan och dagen innandess).
Det mest irriterande är att det är en bra låt, en gång eller för all del på dansgolvet. I vilket fall frågade Kim mig senare idag om jag kände till Ida Engberg.
-Öhh, Engberg? Näee...
Hon är hyper här nere. Alla diggar henne stenhårt och hon pratas både om och med. Jag har väl säkert missat henne också...precis som Anne Frank.

1 kommentar:

Sofia sa...

haha, ibland undrar jag, använder du forfarande mitt facebook-konto för att snoka?