torsdag 15 maj 2008

Ikväll

Jag har pratar med min söta syster.
Hon har cheatat från skolan idag, det känner vi väl inte igen? Det har jag aldrig gjort, bara gått till tandläkaren i tid och otid. Vi ska köpa nya mobiler när jag kommer hem, inte alls ytligt.

I vilket fall vill jag alltid hem genast när jag pratat med henne. Eller att hon ska komma hit. Eller nån annan jag känner. Så jag inte börjar tänka på alla misslyckanden, för det ska man ju undvika...förtränga, glömma och aldrig ångra.

Jag ångrar inte att jag sköt upp kvällspromenaden. Kändes lite njaaa i luften och de som känner till Hollandsvädret vet att man kan vänta sig både det ena och andra. Det blev inte det andra, snarare plötsligt skyfall som antagligen inte upphör förrän tidigast lördagkväll. Om vi har tur. Det har jag ju sällan men med lite skicklighet kanske.


Vi har för tusan inte setts på flera månader! Här senast i april.

S klunkar/sörplar (vilket man nu gör) kaffe (!) ur en mugg.
Sofia fejkar ett leende fastän hon, med all rätt, är lite putt för att hon inte kan följa med ut. Hemma i Sverige såklart, 20-årsgräns där, attans.

Inga kommentarer: