torsdag 15 maj 2008

Fenomenet Facebook

Dagens stora dissning, jag har alltid flera varje dag, gäller facebook.
Jag läste en gång en oslagbart bra krönika om denna sajt som dagligen snärjer nya anhängare som snabbt blir sjukligt beroende.

Efter en mycket kort tid på facebook (jag nyfiken?) raderade jag snabbt allt som gick...
Jisses vad mycket man kan klura ut genom att smyga runt och bli kompisar med folk och kolla in bilder, hälsningar och relationer.
Det mest patetiska måste ändå vara alla pussar och kramar som folk skickar utan vidare, eller? Och hur det fejk-umgås "Hellu! Hur e de? Ses vi där lr där? För det måste vi ju ;) hehe Puss!!" För att inte tala om hur det söks "intrested in" "looking for".

Jag måste erkänna att jag blev lite sugen på att återskapa och kunna tjuvtitta och snoka runt. Men då kom jag på att man måste bli vänner, fjäsk och falskhet är inte min grej.
Jag behöver inte facebook för att ge mina vänner en kram.
Så länge det används som ett nätverk för kontakter eller kul grej skulle jag inte ens bemöda mig att bli smått upprörd men det har gått överstyr för länge sedan.

Ärligt talat folk, väx upp.

Måste ta reda på om man i Holland oxå håller på.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Du tycker och tänker så mkt om alla andra hela tiden! Du borde kanske rannsaka dig själv?

... Och har du ens varit Göteborg bortsett från svenska mässan. Har svårt att tro det. Jämför du med Holland och Småland eller? Gör inte det, du verkar bara mer blåst då. Om jag vore du så skulle jag koncentrera mig på att kanske blogga om allt det du upplever under dagarna. Istället för att sitta och blogga om hur alla andra är funtade. Eller är det helt enkelt så att du har det så jävla tråkigt och att ditt liv är så ointressant just nu?

Skärpning!

maja sa...

Va är det här? Här tänkte man lämna en rolig kommentar om hur man själv är medlem på facebook just för att kunna snoka och då hittar man en jävligt spydig kommentar. Väx upp. Vågar ju tydligen inte stå för vem du är! Medans Victoria verkligen gör det när hon skriver sina åsikter i en blogg som läses av en massa människor. Det är ju inte så att hon håller på med personangrepp precis.

Jag hejar på dej Vic!

Anonym sa...

Tycker att anonym har helt rätt. Den här bloggen trodde vi var spännande och skulle handla om en tjejs väg fram i livet med en massa upplevelser i Holland. Tyvärr så blir vi mer o mer besviken ju mer vi läser. Det handlar ju enbart om hur fel folk tycker/tänker/gör. Skulle inte detta vara personangrepp? Enligt oss angriper du tom hela städer. Självklart får man tycker och tänka som man vill. Men tycker du att det är något värt att blogga om?

Hoppas att du tänker om lite och börjar blogga om vad du lärt dig och kanske mer om dig själv.

Inget illa ment!

Anonym sa...

Facebook och Göteborg suger kuk!!!

Anonym sa...

Det är synd om de som inte har ett mer intressant liv än att sitta och läsa och kritisera bloggar som de inte tycker de får ut något av. Skaffa er ett liv!

Anonym sa...

Hej alla upprörda.
Vad är det här? För det första (ni som kritiserar denna blogg)
Förväntar ni er någon sorts arbetsdagbok eller? Förresten handlar fan 99% av den här bloggen om livet i Holland, så börja inte lipa bara för att det var ett annat ämne den här gången.
Detta inlägget handlade om Facebook, inte om Göteborg eller Småland. Jag citerar JL: -Skulle inte detta vara personangrepp? Enligt oss angriper du tom hela städer.-
eh, sedan när blev att angripa hela städer personangrepp?
Så om ni ska skriva kritik utan någon som helst substans, var inte så jävla fega och var anonyma då!

Anonym sa...

"Facebook och Göteborg suger kuk!!!"

Moget! Har du skrivit det själv Victoria?

Anonym sa...

Hahaha...så ljuvligt! Tar fram en cyberspacevattenpistol och sprutar lite till höger å vänster, å så kastar jag lite sand också.

Facebook är halvpatetiskt det är ju ett faktum, man hänger där för sitt eget egos skull och hoppas på att bli beskriven med fem ord av ngn på ens kontaktlista, och att man ska bli voted most enviable eller ngt roligt i "compare people". Detta vet ju alla om och det är på de villkoren man facebookar, man snokar och vill fylla sitt konto med kontakter - för mest kontakter är mest lyckad så e det ju...sen om det är Lisa som delar ut reklam i ditt trapphus eller han den där du träffade på en förfest som visst var kompis med nån ytligt bekant, spelar ingen roll liksom, det e ju ett namn i kompislistan.

Haha...så dissa på Vickan...det gör du med rätta.

Det finns en anledning till varför LinkedIn finns.

Tack och hej.