måndag 19 maj 2008

Död darling

Beskriv dagen med ett ord:
Kall.

Meeen, jag har gjort upp en lista på vad jag ska göra i sommar. En rätt trevlig lista som värmer.
  • Gå långpromenader
  • Ligga i hängmattan
  • Va på torpet
  • Träna och få muskler(igen)
  • Hitta jobb till hösten
  • Avlägga visiter (Skäggalösa, Smålands östra delar, Jät, kanske utkanten av Stockholms län, Emmaboda och några till...)
  • Äta glass
  • Kanske tänka lite på framtiden
  • Läsa böcker
  • Minst en utekväll med Maja
  • Träna agility
  • Åka till Åre en vecka
  • Shoppa kläder och mobil
  • Laga mat
  • Utflykt till Västra Torsås socken
  • Gå på bio
  • Nån konsert
  • Fundera på att dra ner på föreningsarbetet

Mmm...det var några av mina punkter, utan inbördes ordning som man kan säga såhär i schlagertider (suck för schlager....).
En lista jag känner mig bekväm med kan jag erkänna.

I övrigt har dagen gått i städningens tecken. Inte så mycket hundar för närvarande men mycket valpgöra med alla kullarna.

Rest in peace älskade, gråspräckliga, pratande, vackra och söta, otroligt egensinniga men ack så älskvärda collievän. Idag är det två år sedan vi hjälpte Candy att somna in. Men hon finns alltid här, alltid saknad.

1 kommentar:

Sofia sa...

Åka till Åre ?
jag tände ett ljus för Candan igår!