tisdag 20 maj 2008

Det har hänt igen

Ärligt talat? Hur stor är sannolikheten?
Gerard har fått en liten fortkörningsbot på Cuddyn...hrm. Jag kommer inte ihåg vad jag gjorde den dagen eller om någon av sönerna körde bilen den dagen men chansen att jag körde just den sträckan den dagen är rätt stor. Även om det känns surt att inte vara helt säker, betala andras böter är ju sådär kul.
Nu är inte det här en jätte stor händelse eftersom chefen själv får cirka 2 stycken...i veckan. Det är inte heller några svenska summor vi pratar om.

Men ändå...det ligger något förbannat över mig. Tack och lov för att jag inte kan identifieras och körkortet belastas.
Fy farao säger jag bara. Det sura ligger i vad jag hade kunnat använda pengarna till (en liten nätt summa på ca 2500:- sammanlagt). Förtränga, glömma, glömma, glömma...


För att fokusera på något annat...
Det är fortfarande svinit kallt. Det är som om bara för att det har varit jätte varmt går det inte att sätta på värmen. Så jag har blivit lite småförkyld av att leva i 16 gradiga utrymmen.
Jag ska reda ut mitt hår idag, men bara abstrakt sett. Väntar bara på att mor min ska ringa mig så vi tillsammans kan få tag på Monika, min hår-guru.
ytterligare en gång måste jag länka till det här inlägget, Fenomenet Facebook. Ha ha! Facebook är hårt förankrat i mångas hjärnor. Och nej, jag skriver inte anonyma kommentarer i min egen (eller andras) blogg. Just den "omogna" (vill mer se det som i ilskans hetta) bör läsas på äkta rikssvenska, lite dryg 08:a sådär.
Jag har hela dagen velat säga när det begav sig. Särskilt efter att Hoppsan kungjort (ett ord som jag också gärna vill säga) att hon är beredd att glömma sillen även i år.

Då det begav sig. Årets enda torphelg 2007.
Som min kära syster sa...när andra är lama är Sanna hyper.

1 kommentar:

Sofia sa...

haha, låter som något jag kan ha sagt ! =D
samma är roolig!