söndag 18 maj 2008

Soccer!

Söndagar har varit bra dagar här i Holland. Jag har aldrig uppskattat söndagar innan. Idag har vi Geske, Payas, Iske och jag varit i skogen. Det var trevligt. Vi slapp möta några dryga hundägare och hade den bortre delen för oss själva.
Payas, Geske och Iske i Haagse Bos


I eftermiddag har Hennie och Gerard haft bekanta på besök så det har grillats i ett antal timmar. Jag kan med gott samvete bli vegeterian när jag kommer hem, min kropp har fått tillräckligt med protein många år framöver. Jag föredrar nog våra lite kortare och mer tallriksmodells-grillningar i Sverige men jag förnekar inte att speklapjes är väääldigt gott...
Googlar man på speklapjes får man fram många fina bilder på det godaste men säkert mest onyttiga på hela grillen, fläsk/bacon som hårdgrillas och kryddas med speklapjeskrydda(typ aromatsalt).

I morse kombinerade jag min naturella yoghurt med den "nyttiga" Optimel yoggin (0% vet och antagligen lika mycket sötningsmedel så yoggin själv får cancer. Zoom zoom zoom!) med smak av vanlij...ÅH jag skulle kunna leva på den.
Man skulle kunna tro att jag fortfarande är hungrig. Så är inte fallet.

Istället för att fortsätta älta om ätbara saker kan jag uppmuntra alla att läsa kommentarerna till mitt inlägg om Facebook. 2-2 hitills, om man inte räknar med min röst. Intressant ur psykologisk synvinkel...hur man kan vara så insatt och engagerad att man till och med skriver en kommentar, till något man ratar och tycker är värdelöst (det bästa är JL som avslutar: Skärpning! Inget illa ment. Ha ha ha, likke...buhu, jag måste nog ändra på hela min blogg och mitt liv för jag tog så illa upp. Jisses.).
Påtal om poängställning blev det 0-0 i öh, ja inte var jag...fotboll(?). Läs själva, Twente-Enschede har i varje fall tagit sig vidare till Champions League. Det är kul att bo i en stad som det går bra för...Växjö har ju tyvärr inte så mycket att vara stolt över, host Öster.


Payas, Iske och Geske

Payas, Iske och Geske på/vid de obligatoriska foto-stockarna. Ett under att alla hundarna stod/satt kvar då 66% inte kan kommando såsom stanna eller sitt. Jag tog till ledaregenskaperna, hrm.
Payas och Geske. Dvärg schanuzern trodde, som vanligt, att vi skulle gå en annan väg.
Payas!
Payas var på g idag! Iske försöker hänga med men det är svårt när man har med eliten att göra...

Payas:-) Livrädd för att trilla ner i vattnet.

Geske, funderar på om hon ska hoppa idag...eller inte (har inte lagt in bilderna från i torsdags...då var det riktigt varmt och jaa, hon funderade aldrig).
Ett träd.
Iske i trädet (tihi). Tror att jag hade troligast om jag ska vara ärlig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, ÄLSKAR bilden på Iske i trädet!!! HELT UNDERBAR!