söndag 4 maj 2008

Mmmmm...sommar

Dagens konversation:
Super väder! säger Gerard
Helt fantastiskt, sa jag. Som på sommaren.
Det är sommar, säger Gerard.

Gärna för mig:-)
Mycket bättre än såhär kan en söndag i Holland inte bli. Varning för äckligt ointressant fakta!

Stiga upp tidigt och släppa ut hundar, städa, äta frukost och hinna med en massa innan resten av världen vaknat är fantastiskt. För att sedan ta en kopp kaffe i solen och känna att det är sommarvarmt. Städa färdigt, kolla hundarna och sedan traska en solig, varmt promenad men svensken Paljas (Payas nya nickname) och Iske. Efter lunchen lånade jag trädgården, eller en del av den, och tog en två timmars lång siesta med Paljasen. Helt underbart...jag har längtat efter att få somna i solen. Nu längtar jag lite efter min hängmatta som gör det omöjligt för irriterande myror att kliva omkring på mig.
Efter hundarna fått sin mat tog Pebbles och jag en tur till Haagse Bos för att slåss om skogen tillsammans med tusen andra hundägare och cyklister. Pebbles har kondition som värsta brukshunden som egentligen är, inte som en vanlig bouvier i alla fall. Vi sprang i lite mer än 20 minuter och hon höll hela vägen i över 20 graders värme, power!
I kväll har vi grillat (I´m not a big fan of dead animals....att bara äta kött får mig att tänka på livet före. Dessutom kom jag att tänka på hur välplanerade vi är i Sverige. Eller i vajre fall i kretsarna jag umgås...allt tajmas så att potatisen har kokt si och så länge när köttet lägg på. Inte för att vi åt någon potatis men hade det varit hemma hade nästa köttbit lagts på när den första tagits av. Inte när den var uppäten. Men det här är inte hemma och definitivt inte Sverige), ätit fruktsallad och haft två tysta minuter klockan 20.00 för soldaterna i Andra Världskriget.

Jag har även fått ta del av trevliga uppdateringar från Norden, bland annat dessa små ljuvliga varelser. Bedårande.

5½ vecka gammal. Övriga kommentarer är överflödiga.

Bara brunt idag. Håller man lite koll på http://www.kennelbriedoes.nl/ finns och kommer där annat.
Nästa inlägg kommer innehålla bilder från Holland. Som texten ovan fast i bild kan man säga, för de som inte orkar läsa(fler än vad man tror kan jag lova...).

Inga kommentarer: