fredag 23 maj 2008

satans Maj

Kan någon uppfinna ett bodemedel mot väderkänningar? Det vill säga migränliknande huvudvärk och outhärdligtrötthet, vilket i kombination ger rödsprängda, rinnande ögon och ett otäckt blekt uttryck som kommer när vädret ändrar sig från bra till dåligt (solsken-åska/regn/mulet). Hoppas det är något typical-dutch thing med vädret.

Nästa år ska jag inte ha någon maj-ångest. Maj har varit en upptagen, ångestfylld och jobbig månad ända sen jag började i skolan och inte slutade det för att man tog sudenten.
Men nästa år...då blir det bättre. Hoppet, det är bra att leva på.

Idag har jag städat jätte mycket och dissat Sveriges baksida Göteborg.
Och hoppats en massa. Hoppas Hoppsan får ledigt, hoppas det blir fint väder vid midsommar, hoppas jag hinner komma igång med träningen innan WDS, hoppas allt löser sig innan WDS, hoppas ingen blir arg på mig(jo jo), hoppas jag skiter i att de blir arga på mig (större sannolikhet), hoppas jag börjar prioritera det som faktiskt betyder något...scrue the rest.

Just det ja. På söndag är det dags för Payas att ställas ut igen. Och i helgen är min syster på grisfest. Jag tycker att hon är lite väl liten för det, hoppas hon inte hittar på något dumt...och inte gör något jag skulle gjort.

Inga kommentarer: