torsdag 29 maj 2008

Betänktetiden ute

För de som inte redan kommit på det eller haft koll på vad som händer om exakt en vecka så kan jag berätta att hon på bilden fyller år. Då påbörjas ett decenium med siffran 2 istället och aldrig mer -ton.
Det var 19 det. Helt klart bästa åldern. Inte för stor, inte för liten.
Vädret här nere är helt galet. Ena stunden är det normalmulet väder med blåst och lite kyligt för att några timmar senare övergå i tropisk hetta vilket råder i nuläget. Fast min kropp har bestämt sig för att frysa så jag går omkring med, mycket, kläder på.
Idag har hälften av alla valpar diareé, inte så mysigt. Annars har Elly och jag städat taket i kenneln från mögel, flygskit och spindelväv med tillhörande spindlar. Eller Elly städade och lyssnade på mig som började städa samtidigt som jag pratade sönder hennes öron med oförståligt(och oförståndigt) pladder. Bland annat har jag diskuterat Carl von Linné (som holländarna inte har koll på) och Astrid Lindgren, båda från Småland. Astrid och Pippi är mycket mer kända är Linné. Fast Elly trodde att Pippi var tyskt påhitt, bah! Som om tyskarna skulle komma på något sånt...
Anywho...det här inlägget kommer kvarstå en stund så att alla hinner lägga in påminnelser på mobilen, skriva upp det och komma ihåg när det gäller. För det finns en chans att jag blir lite besviken och ledsen om man "glömmer". Kanske lite förbaskad, men bara lite.

1 kommentar:

Anonym sa...

19år var tveklöst en av de bästa åren...men det hänger nog ihop med 10 månader i australien dvs det var nog mer friheten mellan gymnasium och universitet som var underbar snarare än åldern i sig.

Jaha - vilken dag är det du fyller år nu...aprilskämten är ju lätta att komma ihåg...har mor din lyckats pricka in nationaldagen också?

Det där är faktiskt en tanke...jag som är usel på att komma ihåg födelsedagar och brukar ha en felmarginal på minst 2 månader, efter lång bekantskap kan den i vissa fall minimeras till ett par veckor eller iaf samma månad.
Syrran kommer jag ihåg för att hon fyller år två dagar innan mig, mamma för att det alltid var i samband med skolstart...pappa e i slutet av september (se samma månad iaf), mormor nån gång i april och morfar nångång i mars. Pär blandar jag fortfarande ihop 2 datum i samma månad men brukar kolla hans körkort i godtid.

Jag e hopplös jag vet.