onsdag 14 maj 2008

Spännande med spänning

Varför kan inte jag få ha en vanlig åkomma som alla andra? Något som går att bota eller behandla. Men nej, väderspänningar och sprängande huvudvärk så fort minsta liten antydan till åska ligger i luften. Vad finns det för medicin mot det?
Förutom huvudvärk har dagen gott i solens tecken (vilket får mig att tänka på rubriken i inlägget nedan, jag har verkligen noll fantasi vad gäller rubriker...den är säkert använt flera gånger med olika stavningar och dialekter). Elly och jag tog en promenad till stan med lite doggsar. Det var mycket trevligt.
Utöver promenad har vi såklart städat, matat och miljösoctränat med valpar. Allt blir mycket roligare när man är två.

Lite bilder från dagen före igår. Tyvärr var det på tok för mörkt för att ta bilder, synd...för jag fick många som skulle kunna varit fina utan suddet. Eller mörkt är fel ord. Sent snarare, för det var fortfarande ljust.
Lägg märke till den gigantiska varelsen uppe i vänstra hörnet. Det finns tusen och åter tusentals i skogen...stora som hus. Går inte att stå still i två sekunder utan att bli anfallen (har räknat).
Lite exotiskt känns det allt att vandra omkring i allt blomster. Det är man inte van vid direkt.
Vy från när vi kommer ut ur skogen på sandvägen.
Och sju (!) sovande varelser som tyckte det var jobbigt att behöva lära sig att äta kött. Eller så protesterar de bara genom att använda matskålen som sovplats.
Och lördagen i Arnhem...är det inte en liten schappe? Han fick sällis av Minx, Porsche och Pebbles.

Inga kommentarer: