lördag 17 maj 2008

Det regnar här i Holland idag

En dag som denna, efter sovmorgon och inför en stundande promenad i det blöta vädret skulle jag bara vilja sätta mig inomhus och stanna där. Läsa en bok, städa lite, lösa melodikrysset, möjligtvis åka och träna och kanske se fram mot kvällen.

Men det är framtiden det. Eller i alla fall önskemål om. Hur det blir vet man aldrig.
Jag tror inte att dagen här ska bli särskilt jobbig men fortfarande en del jobb och min lägenhet håller inte så hög mysfaktor med sitt oisolerade stengolv (som jag inte klagar på när det är varmt) och sunkigt hundluktande möbler.


Hoppas det går bra för mina vänner i Hässleholm idag, eller imorron. En av hundutställningarna jag inte är särskilt ledsen för att missa. Bara en massa traumatiska upplevelser därifrån.

Regn, regn, regn, regn, regn, regn, regn....

Inga kommentarer: