måndag 14 januari 2008

Vad skådar mitt norra öga

Idag har jag haft ont i benhinnorna. Det är för jäkligt, går inte att göra något vettigt, men gårdagens promenader var värt det...fantastiskt fint var det.

Därför har dagen bestått av nödvändigt städande både inomhus och utomhus, byte av allt vatten utomhus, torka o greja. Så nu får det vara tills onsdag/torsdag när praktikanten kommer. Det är roligare att vara två när man städar, går fortare gör det med.
I förmiddags försökte jag mig på att borsta Faiska som inte blivit borstad på ca fyra veckor, där var det verkligen inte bara teknik som gällde...till största del styrka! Hann inte klart kan jag tillägga.

Under middagen lovade Gerard att leta upp cykeln som han hade gömt någonstans. Så den kom fram efter kaffet ett par timmar senare, hehe. Hann ta mig an en schanuzer som är riktigt trevlig när hon är själv, utan det andra sattyget. Tränade även lite med Porsche som är weekend-dog och bor bara här i veckorna.
Efter kaffet gav jag mig på ett cykelförsök för att skona mina ömmande benhinnor. Inte konstigt att alla här cyklar! Det är ju simpelt....platt, platt, asfalt, fina cykelvägar, platt och bilarna tar extremt stor hänsyn(kanske för att det alltid är cyklisten som har rätt). Bebbels sprang fint vid sidan om. Folk tittade med en blick som skakade på huvudet när jag kom cyklande med en stor bouvier blabblandes på svenska. Vi gick in en runda på MIRO, typ en liten stormarknad. Bebbels klarade det med bravur, jag är stolt! Hade det här varit Sverige hade folk tittat både snett, idiotförklarande och konstigt på mig...här skakar de bara lite på huvudet.

Jag har fått bekräftelse på att mina arbetsgivare är nöjda med mig. Det känns bra. Fast kan de vara annat när jag kan nästan alla hundarnas namn efter fem dagar och klarar rutinerna iprincip själv;-)



Pepper
Porsche, named after the car...of cause.


Det har aldrig förr varit så lockande att slänga till med svenska, fina uttryck. Det är som jag har sagt, man vet aldrig hur mycket man saknar något förrän man är utan det. Min inte-tillräckliga-engelska är inte särskilt utvecklad och betstår inte av några roliga uttryck. Och hur kul är det att säga något på svenska om ingen ändå inte fattar?
Jaa, så kan det gå när inte haspen är på.

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, asså jag vill inte va nån BW men du stavar rätt ofta fel på eng... typ bear (beer) och of cause (course)

menmen