fredag 11 januari 2008

Dagen



Helt otroligt att det redan är fredag. Samtidigt som jag bara varit här i rätt exakt 2 dagar känns det som jag tillbringat flera veckor här. Konstigt.

En dag här ser ungefär ut som den här dagen har gjort...

7.30 Uppstigning, släppa ut hundarna, utfodra allihopa, städa trimrummet från eventuella tråkigheter

typ 8.00/.30 Gemensam frukost, städning av kenneln samt utomhus och diska skålar

10.00 Gemensam Fika, städa färdigt, träna hund

12-13 Utfodring till några av hundarna, gemensam middag

13.00 Träna hund

15.00 Gemensamt kaffe, träna hund eller borsta hund

Typ 16.30 Förbereda mat och utfodra, ev städa utomhus

18.00 Ta in hundarna för natten, gemensam kvällsmat, sen kan jag roa mig bäst jag vill och kan

Ikväll har vi gjort en lista över vilka hundar jag ska träna och planerat den kommande våren.

Jag har ett antal hundar som ska tränas inför utställningar vilket innebär soc/miljöträning och självklart själva utställningsträningen. Jag har även tre hundar som jag ska cykla(/springa) med och 10 bouvierer som ska borstas en gång i veckan.

Jag har träffat majoriteten av mina små åtaganden och alla är mycket lovande. Det ska bli kul att få följa dem. Tror inte att någon kommer att bli något problem.


Eftersom jag inte kan titta på Let´s Dance eller göra andra normala fredagsgrejer blir kvällen tidig. Hoppas ni där hemma roar er för mig oxå.


Fin grön häck (Vanenblikhoeve strax bakom)


Happy tittar på ett barn. Dammen ligger strax bakom huset, där går en massa äckliga fåglar.




En mycket lovande Happy, ett av mina åtagangen.



Quiche [Qich] on the way to Germany. Ja faktiskt, 30 min med bil på den här vägen ligger Tyskland.


Quiche again, en väldigt trevlig, ung lovande hane. Omöjligt att ta fina kort på hundarna eftersom de inte kan några kommando som stanna eller titta.

Inga kommentarer: