tisdag 15 januari 2008

Stinky

Vanlig gata i Enschede, ingår i min dagliga runda.


På den här gatan bor det fina folket. Mer välbärgade i varje fall. Väldans till hus...och bilar.


Idag kan jag inte riktigt sätta fingret på något. Morgonen gick åt till att utfodra, städa, cykel-träna hund, promenixa, borsta bouvier och göra av med lite måsten över Internet.
I eftermiddag har det regnat, fy fasiken vad allt blir tråkigt när det regnar. Jag hann ändå ut ett par rundor. Tråkigt när det regnar...och blåser...hundarna måste vara inne och allt blir så seegt.


Eftersom jag tillbingar stor del av dagen själv med att städa, diska skålar och promenera hinner jag tänka en hel del. Kanske hinner jag komma fram till något innan det blir dags att komma fram till något nytt.


Bebl bouwie-wouwie kiss, sweet.
Jaa, ungefär så ser alla mina foton ut. Kul.

Stackars hundar, jag kräver att de ska både ut och gå, tänka och med glädje göra det jag ber dem om. Min uppgift är att se till att de lär sig göra det...med glädje. På god väg med Bebbels.

Man kan inte begära för mycket av en bouvier, de är inte så sluga. Lous är söt ändå.


Nu sitter jag här, lyssnar på riktigt bra musik och känner inte att det rent ut sagt stinker hund om allt överallt, fukten gör det inte bättre. Tänker göra kvällen tidig med tanke på de två föregående nätternas halvdåliga sömn (sover väldigt bra här men drömmarna stör mig. Sluta hemsök mig, tack!) .
Tack världens bästa farmor för raggsockorna. Vad vore jag utan dem? En person med kalla fötter. Kalla fötter är det jag vill ha minst av allt 80 mil från allt det bekanta, välkända och hemtama.

Inga kommentarer: